April 24, 2014

::KENDURI HARUM MANIS::

*SILA JGN KECAM BLOG INI JIKA ADA YG MENGIDAM SELEPAS MEMBACA NYA*


Assalamualaikum...

^_^

Saja nak story mori...

Selasa ritu kami pakat kenduri mangga harum manis...
ORIGINAL DARI PERLIS bakk anggg!!!!

Memang Harummmmmm!!!
Memang Manehhhhhhh!!!!

 

Hari sebelum tu depa dah helo² aku dalam watsap suh masak pulut dgn santan...
Aduhhhh... mengeletar tangan hakak dek non!!!
Kira fes taim in poreber la hakak kau nak kena masak pulut utk 30 mulut!!
Tanya bapa kelo pulut mau??
mula² habaq sampai 5 kelo!!!
KAU NAK MAMPOS KE HAPER!!!

Periuk kukus mak enon kat umah tu muat kukus ikan kembong 5 ekor jer tau!!!

bincang punya bincang... decide 3 kelo saja...
ok Bereshh!!
Tapi masih memikiorkan mcm mana nak masa pulut tu dgn kadar serentak..
Sebab nanti pulut2 tu akan digaul dgn santan masa tgh panas2...

Dalam dok berfikir sambil termenung menonggeng dpn dapo,
aku tiba2 teringat.. ada org penah bgtau, boleh masak pulut dlm periuk nasi elektrik A.K.A 
RICE COOKER! alaaa.. mcm masak nasi biasa tu.. tak yah kukus...
really meh????

YeahhhhH!!!
Mari kita bereksperimentasi....

*takde gambar bukti, so tak yah tunjuk*

Alhamdulillah... 
hasilnya pulut2 ku di masak dlm rice cooker setengah.. dlm periuk kukus setengah..


Aku buat keje sensorang sampai lecak ketiak.. 
takdak masa nak amik2 gambo...
lain lah kalo aku ade PA!

ALHAMDULILLAH lagi skali....
menjadi jugak pulut dan sos santan ku utk dimakan bersama mangga...

KEESOKKAN HARINYA...



Mangga Harum manis (isi kuning)
Mangga Chokanan (isi oren)

Tapi kelazatan pulut mangga sangat dirasakan bila dimakan bersama Mangga Harum Manis...
SERIUS SEDAP!!!

Siap ada yang mimpi kot makan pulut mangga... hahaha!!

oK.. TOLONG JANGAN SALAHKAN CEK LALA KALAU ADE YG MENGIDAM...

Skang ni kat Perlis memang tgh musim Mangga Harum Manis...
Sila lah roger² sesiapa yg berada di Perlis...
Atau boleh bawak anak² coti coti Malaysia ke Perlis sanun...

(dok rasa mcm tap tap tap ayaq liyoq menitik)
slluuurrrppppp!!!

haha!




No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini