March 2, 2012

::SALAM JUMAAT::

Assalamualaikum WBT....
Salam Jumaat....
Copy & Paste dari status sahabat di FB....

Dalam rancangan Tanyalah Ustaz TV9, Ustaz Sharhan Shafie pengamal perubatan
Islam menyatakan nama² berikut merupakan antara nama² anak Jin.. walaupun
maknanya bagus.. kerana nama² ini boleh mendatangkan penyakit misteri..

1. Balqis
2. Qistina/Kistina
3. Najwa
4. Zakuan/Zaquan
5. Batrisya
6. Erisya
7. Sofea

Jadi janganlah sesekali mengambil nama² diatas untuk nama anak² kita.

PERINGATAN dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka² yang bernama yang
sedemikian TIDAK perlu untuk MENUKARKAN nama tetapi perlu menukar
PANGGGILAN kepada yang lain.. sbgi contoh klu SITI NAJWA.. dari dipanggil
Najwa ditukarkan kepada SITI.. ^^


Anak dara saya nama nyer NURDINA BATRISYIA...
Alhamdulillah.. bila saya double check balik.. BATRISYIA tu ade dua ejaan.. tapi maksud yang sama...

*click utk tumbesaran*

Untuk kepastian, boleh jugak check kat SINI

Memang sebelum bagi nama pada anak2, saya banyak refer kat buku atau internet tentang nama dalam Islam.. Bukan ape, takut benda2 mcm ni lah.. Kita ikut suka jer kan nak letak nama kesukaan kita, tapi maksud nyer kita tak pasti.. 
Alhamdulillah.. nama anak2 saya semua ade maksud yang baik2... Batrisyia tu juga saya amik dari nama seorang gadis yang baik dalam sebuah novel. Tapi saya tak pasti novel ape. Memang saya dah niat nak letakkan nama anak saya nanti BATRISYIA. Bila saya tengok dalam senarai nama dalam Islam, maksud nama tu elok. So, saya proceed NUR BATRISYIA pada suami, tapi suami saya pulak excited lebih, dia sendiri yang tambah NURDINA BATRISYIA. Alhamdulillah... doa saya semoga mereka juga akan menjadi baik, seindah nama mereka.. Amin...

Wallahualam...



No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini