February 20, 2012

::BADNESS MONDAY (hantam saja!)::

ASSALAMUALAIKUM WBT...

Isnin...
Bermula hari dengan very bad!!! SEDDIH! : ((
Minggu lepas kawan2 dah request nak makan nasi lemak... Katanya nak makan Jumaat lepas. Tapi Jumaat tu plak ade seminar kat Skul aku, jadi makan-makan pon harus lah membanyak. Aku minta drg pospone nasi lemak tu ke hari Isnin. Yakni, hari ni lah kan...

Bersemangat waja tak terkira dah ni.. Sabtu mengigih ke Econsave nak beli segala barang2 sume.. Walaupun money-money dah berada dihujung tanduk, tapi aku gagah jugak membeli apa yang patut...
Ahad malam, aku dah menyambal ikan bilis dan buat telur kukus...
Memang aku dah agak yang gas dah nak habis.. Tapi aku tak pasti bila dia nak habis. Aku doa-doa moga sempat lah sampai aku siapkan nasi lemak tu sume. Sebab aku cadang nak buat nasi lemak keesokan pagi nyer. Tapi... huhuhu!!! HUWAAAAAAAA!!!!
Nasi aku TAK SEMPAT MASAKKKKKKK GAS DAH ABIS!!!! SEDIH!!!!
Kesian ok kengkawan... : (

Dalam kepala aku memang dah tak nampak lain dah.. Aku kena ke kantin awal2 pagi, mintak belas ehsan makcik kat kantin tu dengan harapan dia ada buat nasi lemak.. Seawal pukul 7.40 (lepas hantar anak aku g sekolah) aku dah terpacak belakang kantin. Buat muka sedih siap2 dalam keta.. pong prang pong prang buat ayat kat makcik tu, tetibe...nasib tak menyebelahi jugak.. Sob! Sob! : (
Makcik tu tak buat nasi lemak pulak doh hari ni...
What a bad day!!!! 
Tapi dia bagi aku pilihan, nak nasi putih atau nasi goreng. Aku cakap.. nasi goreng lah.. buat pedas! Kalo nasi putih mcm tak ngam pulak nak makan ngan sambal ikan bilis jer.. Kalo ikut perut aku, hantam sajaaaa!! ni nak bagi makan 30 perot kot.. takkan nak menghantam?

Pukul 8.15, aku pegi balik kat kantin tu.. dah janji ngan makcik tu nak amik nasi goreng.
Walaupun bukan nasi lemak yang aku hidangkan, tapi aku tetap rasa bersyukur bila kawan2 memahami dan makan nasi goreng dengan sambal bilis aku tu penuh ikhlas dan tawaduq... (mana tak nyer, pagi tadi kan hujan.. sejuk.. harus la melapar... hehe!).
Bukan duit yang aku cari sangat, tapi kepuasan kawan2 tu.. benda nak jadi gini aku tetap rasa bersalah. InsyaAllah, kalo ade rezeki lebih nanti, aku buatkan lagi "nasi lemak" yang betul2 punya kat dorang. :D


Hari yang sedih berlarutan hingga ke tengah hari...
Mood nak bekerja terus hilang tanpa tujuan...
HUuuWAaaaaaaaa!!!









2 comments:

Ju-Dzahir said...

nape x guna rice cooker je? bleh gak kan?? aku buat slalu guna rice cooker je... hehhehehhe

.::CeK LaLa::. said...

Ju-Dzahir:
Utk 30 laling.. rice cooker aku tak mampu nak memasak sebanyak itu...

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini