January 20, 2012

::MARI MEMBACA SECARA PUKAL::


Update secara pukal utk seminggu....
Hahahhaha!!!
Malas punya kes.. sbb banyak keje... 
Jadi, hari Jumaat yg telah diisytiharkan sebagai hari "malas nak buat keje"..
mari kita membaca entry aku yg agak pjg lebar .. Hihihi!

Minggu ni, takde yg stress sangat... So far semua berjalan dgn lancar...
Minggu ni, kami dah bahagikan tugas secara adil dan saksama...

Adik, papa dia uruskan.. 
bagi mandi, pakaikan baju, pakai bedak, rambut siap pacak, 
sarapan, hantar p tadika, amik dari tadika,
bawak g makan lunch, hantar p sekolah agama...

Ibu?

Hanya uruskan kakak sepenuhnya... 

Adil bukan???

Cuma balik dari sekolah agama petang, aku akan amik kedua-dua nya.. sebab papa ade main sukan tetiap petang.. (nak aktif balik katanya, perut dah condong ke depan! hehe!)

Tapi bila balik rumah, segalanya 100% aku yang buat... Papa, akan buat jika diberi arahan.. ngeh ngeh ngeh! Tapi so far, alhamdulillah.. Papa SANGAT banyak membantu sejak anak2 dah sekolah...
SAYANG PAPA KETAT KETAT!!!!!!

Pendek kata, setakat minggu ni, takde lah aku rasa bila balik umah, mcm baru balik dari buat keje angkut pasir...PENAT!
Malam, still lagi boleh masak takat 2 lauk utk makan 4 beranak.
Pastu setelkan keja kat dapur.. baru uruskan buku2 sekolah anak n baju2 sekolah. Sesambil tu, aku tgk2 jugak keja sekolah drg kalo ade.. Papa pon, tolong2 jugak anak buat keje sekolah. Tapi kan...
Walaupun aku ni sangat garang... anak2 lagi takut kat papa dorang tau! Kalo papa drg tanya, nak jawab pon terkebil-kebil biji mata, takuttt.. huhu!!!

Minggu ni jugak seminggu direct kakak bawak bekal pegi sekolah. Ni kesan daripada dia kena cirit birit minggu lepas. Aku tatau la silap makan kat mana, start khamis sampai jumaat dia sakit perut cirit birit muntah2... Kesian sangat tgk! Lemah jer dia...
Pastu bila aku bagi nasihat, dia pon sejutu lah nak bawak bekal minggu ni... Gambar?? Minta maaf, tak sempat pon nak snap2 pepagi alam. Hakak bizi dek non!!

Isnin - bawak bekal roti mentega letak gula
Selasa - Roti goreng celup telur & sos
Rabu - Nasi goreng & telur dadar
Khamis - bihun goreng
Jumaat - megi goreng

Sume menu tu, bukan aku pepandai buat sendiri.. Nurdina Batrisyia sendiri yang request. Malam sebelum tido aku akan tanya dia dulu esok nak bawak bekal ape. Aku akan berusaha utk penuhi permintaan anak2... Tolong lah aku nak anugerah IBU MITHALI tahun ni! Hahahahhahaaa!!!! *dasar*

Adik pulak, mmg takmoo bawak bekal segala. Sarapan pon, kadang makan, kadang tidak. Ikut mood dia lah.. Kalo pepagi kakak bangun, dia pon bangun, mmg dia akan buat perangai "taik" dia tu.. Merengek nak ikut aku antar kakak. Heshhh!! 

Minggu ni jugak si Kakak ade ujian saringan pertama kat sekolah. Maybe utk tentukan kelas sebenar dia kot. Buat masa ni, kakak memang duduk kelas yang telah diletakkan secara sesukahati oleh cikgu masa hari pertama sekolah. Aku tak kesah pon anak aku duduk kelas mana. Sebab aku tahu tahap pencapaian anak aku. Tak perlulah kita nak paksa dia kalo dah memang tahap tu jer dia boleh pegi. Baru darjah 1, biarlah dia belajar slow2 sesambil kita amik tgk dan ajar jugak dorang kat umah. Budak2 ni kalo kita paksa pon, dorang akan stress.. Jadi biarlah dorang amik masa dengan sendirinya nak belajar. 

Ok lah.. cukuplah takat ni jer kot entry carcameraban aku yang takde gambar ni..
Minggu ni cuti CNY, kami akan balik ke Ipoh. Kampung halaman suami nan terchentaaaaa!!
Baju belom packing.. tgk lah memalam satgi.. 

OK Da....


No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini