January 13, 2012

::BILA SI PEMALAS KENA JADI RAJIN::

5,6 tahun yang lalu.. gosok baju laki binik jer.. tu pon selalu amik mood bangun pepagi baru nak gosok.. biasa nyer hari isnin jer lah pon yg pakai uniform.. hari-hari lain pakai tshirt jer sbb kat luar pakai jeket.

Bila anak2 masuk tadika, bertambah lah baju nak kena gosok. Tadika depa saja sorang 2 helai. Uniform mak pak masih lagi sorang sehelai. Kalo tiba hari rajin, seminggu tu hari-hari laki aku pakai uniform. Aku 2 hari jer pakai uniform. Hari lain pakai tshirt ngan jeket (kira uniform jugak lah.. cuma jeket tak payah gosok)
Itu pon masih lagi kadang-kadang bersifat malas nak gosok dihari  minggu. Gigih bangun pepagi limun hari isnin baru nak gosok. Pastu kelam kabut bising.. lambat lah ape lah... dasar...

Tapi ditahun 2012 ni.. aku MEMANG DAH TAK BOLEH BERSIFAT MALAS GOSOK BAJU!
WAJIB hari minggu aku kena gosok semua baju... 
Baju keja laki minik - 2 pasang sorang (kdg sepasang jer sorang )
Baju sekolah kebangsaan kakak - 3 pasang
Baju sekolah agama kakak - 2 pasang
Baju tadika adik - 2 pasang
Baju sekolah agama adik - 2 pasang

TOTAL - 11 PASANG!!!

Tak boleh dah nak berangan bangun pagi2 baru hegeh hegeh nak gosok baju bagai.. Alamat putingbeliung la satgi...


 Bagi ibu yang agak femalas menggosok baju mcm aku ni.. memang agak TERBEBAN laaa... Tapi bukan saja takat aku ni malas nak gosok baju.. TAK SUKA pon sama.. Dari dulu pon.. 
Tu sebab nyer, kalo nak kluar p jalan mana2.. aku lebih suka cari pakaian & tudum yang tak perlu gosok2.. baju jalan laki aku pon aku tak penah gosok.. apetah lagi baju kanak2.. Tak suke ahhh!!! Runsing aku!! Asal nak kluar jer, nak kena gosok.. Asal nak jalan jer, nak kena iron.. simple2 sudah lah khennn....

Eheh!
Itu aku laa.. kowang aku tak tawuuuuuu!!!!

Ni hari minggu datang lagi... *sigh*

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini