August 22, 2011

::MARI LAH KITA MELOMPAT SEKATA::


Aku pon hairan ibni ajaib... entry aku masa hari minggu aritu tak luar lanusng!!
Aku bukan buat entry berjadual pon...  dalam draft pon takde...
Hagak nyer internet kat umah aku tu venggong dah kot...
Boleh online utk FB jerr... lelain tak boleh...!
Hampehhhh!!

Nak cite balik??
Malas dah haihhh... dah hilang moos...
Sudah lah minggu ni memang bukan mood berkerjaya dah...
Mai opis, sohih la aku melangut jerr...

Tapi aku tetap nak menunjuk sesuatu kat korang...
Yang aku dah janjikan...
Yang membuatkan impian ku selama ini menjadi kenyataan....

OK..
Lupakan kisah entry tak kluar tuh!
ni nak kluarkan sesuatu yang best utk diri sendiri... (utk org lain aku tatau!)

Dari dulu aku dok berazam nak jahit baju kurung utk anak sendiri...
Tapi masa tu aku tak yakin.. tak yakin utk potong kain, tak yakin utk jahit sambung kain2 tu bagi jadi baju kurung...
Beli mesin jahit, aku dok pulun jahit langsir jer... Dah bape kali raya, aku dok tayang langsir yg aku jahit jer kat korang kan??
Tak caya blh tgk balik kat sini... Langsir 2010, Langsir 2008

Dan tahun 2011 aku melakar sejarah menjahit baju kurung utk anak sendiri... Yeayy!!
Memulanya, mak aku ajar mcm mana nak ukur dan potong kain... Tp masa tu aku belom ready, keyakinan pon bape nak ade... Aku tgk jer mak aku ukur dan potong kain... Pastu anggup tanda faham.. padahal??? hehehhe..
Pastu aku bawak balik umah, sehari, 2 hari, 3 hari, sampai lah seminggu lebih, kain tu dok jadi kain lagi.. Padahal nak pakai utk kenduri adik aku bulan 3 aritu... Last last, aku bawak kain yg dah dipotong tu ke kedai jahit... hehehhe.. Kena lah upah 20 hengget jahit mcm tu jer pon...

Then skali lagi, kain yang aku beli dari Kedai Makcik Rehan aku ajukan kepada bonda utk ajar aku ukur dan potong kain lagi skali... hehhe.. Nasib baik lah bonda memahami anak nyer yang sedikit bengap dari biasa... Tapi kali ni, mak aku tunjuk jer.. aku sendiri yang kena ukur dan potong kain.. Siap ajar, setiap kali nak potong kain, kena baca 'BISMILLAH...'
Dan Alhamdulillah...  siap kain yang telah dipotong...
Aku bawak balik umah.. berminggu jugak lah kain tu duk dalam karung plastik... Dalam bermingu tu, aku dok redah youtube mencari cara nak menjahit yang senang. Berkali-kali aku dok ulang tgk video klip yg sama.. Dan satu pagi disubuh yang hening, aku berjaya menyambungkan pesak, kikik dan tangan utk sebelah baju... Ya Allahhhh!! Seronok tak terkata!! Tu yang aku terus buat entry melompat tuh!

Ini gambar yang 90% siap.. cuma tinggal leher jer...

Ini dah siap dan tuan punya baju tak sabarsabar nak jadi model...
Buat la idom kembam mcm tu kakak.. igt lawa sgt dah tu?
Budak belakang tu suka la jd pak sebok tau!

BEST!!!
(dpt baju kaler pink!)

Saja aku suh dia depangkan tangan mcm ni... hehehh :D

Pastu mari budak sebok tu nak buat jugak...
suh aku amik gambo dia depang tangan ngan kakak...

OK dah!!!

Sebenarnya, tak susah pon.. Cuma kena titipkan sedikit KESABARAN dalam diri bila mana, mesin jahit atau jarum jahit, atau benang anda buat hal...

Malam ni nak jahit baju sendiri pulak!!! Yippyyy!!!


1 comment:

CheQ Sue said...

alkisahnyaaa.....


aku ingat menda laa kes lompat2 tuh...

bestnyer dpt jahit baju sendiri...nak jugak lah....

tp nak kena beli mesin dulu :(

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini