August 4, 2011

::GATAL! SAPA SUH PEJAM?::

Kan dah terlajak....
Memang lah bangun awal.. kunci jam pukul 4... 
Bangun.. tutup jam... bukak lampu dapo... 
patah balik, duk kat sofa tepi dapo... 
letak kepala.... zzzzzzzzzzzzzzzzzz.....
siap mimpi ketapi masuk air lah...
Panjat bukit... turun beramai-ramai dari atas bukit dgn bergelongsor lah...

Tuba-tiba terjaga!
Kalut tgk jam!
10 menet lagi pukul 5!!!
aiyooooooooo!!!!
Nasi belum masak!! Hapah pon takdak nak makan!
Bukak tudung saji atas meja, cucur udang masa berbuka dah selesai...
Ni mesti Lucky aku punya keje...
Kalut laa letak nasi atas dapo gas.. bagi cepat sket acara memasak...
Dapo sebelah lagi, tumis cili + bawang.. bukak tin sardin... campakk!!!!!
Cing cong! cing cong!
Siap sardin expresS!!!!!

5.15 menet!!
Eh.. ada masa lagi... amik sayur kubis lebihan potong smlm.. tambah sikit lagi...
hiris bawang merah/putih... campakkkkk dlm kuali!!!!!
tumis dgn sos tiram... SIAP!!!!!

Teh O suam jug kecik siap!
Nak kejut kan anak2 ke tak?
Nak mengejutkan pon satu hal.. mengambil masa 10 menet jugak...
Kang dah kejut.. nak suh makan, kurang2 setengah jam punya masa..
Mengelamun... mengeliat..... merengek....
Jam dah pukul 5.25...
arghhh... tak yah lah!!!
Kejut Tok Lucky... takmo bangun gak! Dah kenyang la tu...
Dia ni memang pesen jenis tido pukul 3, 4 pagi.. Sebelum tu dia belasah lah ape yang patut dulu... pastu dah kenyang.. aku kejut sajur pon malas lah jadi nya...

Aku sahur jer lah sorang2... Bukan nak pegi berperang pon....
Bismillahhirahmanirrahim....
Alamak!! Sedap pulak sardin ekspres ni!!
Nasi amik sikit jer... Kubis ni pon crunchie.. sedap!!! 
Ahhhh.... Tambah lah sikit lagi...
hehehhe... :D sahur sensorang pon bertambah nasi yer!!!

#############################

Usai makan, (pinggan mls nak basuh) aku lipat 'baju dan suar kecik'.. penuh satu bakul!!!
6.30 solat subuh...
Kluar balik, lepak atas sofa, konon nak pejam sekejap... KONON LAH!!!!
Tiba-tiba.. anak dara aku bangun marah-marahkan aku...

"IBU!!! KENAPA TAK KEJUT KAKAK MAKAN SAHUR!!!!!!" sambil tenyeh2 mata...
Aku dgn penuh drama queen.. bangun mengejut!

"Eh!! Laaaaaa.... Ibu tertido lah kakak!!!!! Ibu tak sedarrrr!!! Dah siang dah ni.. tak blh sahur dah..."

urmmm... enkk... enkkk... kakak nak sahur... <--- merengek!

Ok ok.. kakak pegi mandi dulu.. nanti kita makan nasi ok!

Kejutkan si budak Muhammad.. liat jugak nak bangun.. aku umpan nak makan nasi dgn lauk sardin... terus angguk kepala... 

Jadinyer... anak-anak aku arini, bersahur pukul 8 pagi sebelum pegi skolah... ehheheh!!
^__^
Sapa lah punya perangai ni....

Ibu sapa ni???

Vini gemuk sapa ni???

ngeeee~~~~ PEACE!


2 comments:

makdara TERdiva said...

kesian budak2 tu kena dera ..haha!

shima said...

hehee..nape tak terai msk nasik mlm2..pg tu perangat kan aje..

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini