July 20, 2011

::SAMBIL TYPE, SAMBIL MAKAN PISANG GORENG::

Bila dok kat umah ni kan, rasa kejap beno masa berlalu kan??
Hari ni mengEL kan diri...
Saje nak mengeram dalam bilik tengah... Dua minggu dah tinggal... Tambah lagi dengan stok hat bawak balik dari Melaka... Stok anak-anak dari kampung... 
Boleh bayangkan lah berapa lama aku mengeram dalam bilik tu...
Saja aku takmau membasuh hari ni.. Kalau basuh, sohih lah petang ni dah kering, pastu bakul aku KOMFEM menerima pengunjung baru... KOMFEM jugaklah aku takkan lipat..
Kesiannnn kat bakul saiz L dan XL aku tuh.. tak dan nak bernafas lapang... Oleh yang demikian, dengan hati yang berperikemanusiaan, aku tak membasuh lah pagi ni. Tadi tgh hari baru aku pusing turn sluar jeans...

Tok tak tok tek.. pung pang pung pang... 
Jeling2 sat kat fesbuker, tgk jam dah pukul 12!
12.30 siap-siap kluar g amik anak-anak kat skolah.. Yang best nyer, aku terpaksa menjadi pelakon drama queen.. Siap pakai baju keje p amik anak...
Kalo aku pakai baju lain selain baju keje, kang tak sempat masuk keta, dah bertubi-tubi soalan kluar..
"ibu nak p mana pakai baju ni??"
"ibu p mana pakai baju cantik ni?"
"Ibu tak keje ke??"
Kalau aku tak jawab kan..

"alahhh.. kakak tahu.. Ibu tak keje... ibu tipu kakak..."

Kalau aku bagitau hal yang sebenarnya kan...

"Alaa.. kakak takmau lah pegi umah makcik!! kakak nak duduk rumah dgn ibu..."
"Mamat pon sama!! Mamat tak mau pegi umah makciik!!"

Haaa.... Kalau aku nak lari dari gangguan, aku terpaksa lah menipu sunat... Lagipon, aku dah bayar kat pengasuh tu.. dah la minggu lps 2 minggu cuti, gaji jalan mcm biasa. Ni bagi lah aku rilek sebentar-sebentar sambil-sambil menguruskan rumahtangga.... kan!

Gambar-gambar kat Melaka dah ade yang dah kluar dah.. Sume dari photographer profesional lahh.. import dari USM tuuu... Tapi masih ade lagi yang belum upload.. Tunggu lah.. dah ade sume nanti aku kasik layan sama korang okey!!!

erkk.. nak buat ape lagi ni??
Sume dah setel.. nak kemas ubah-ubah perabot ni aku malas.. kang sakit abis badan2 sume.. Lebih baik biar jer sediakala mcm ni.. sapu sawang dah... mop lantai dah... basuh kipas dah...
Bilik stor belakang tak koser aku nak kemas. Kemas karang ujung minggu ni hancor lahhh.. Masuk jer budak berdua tu main dalam bilik stor, memang tunggang langgang segala mak nenek. tak bagi main, kang depa sepahkan kat luar.. Lantak lah sepah kat dlm tu, takde org nampak!

Ahhh.. tetibe lapar niii..... (Walaupun tgh makan pisang goreng ni!!)



No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini