May 25, 2011

::PETURUN ILMU KAT ANAK::

Petang tadi, lepas amik anak-anak, aku bawak dorang ke pasar malam di Bandar Baru, Kedah.
Belum apa-apa anak bujang aku dah sound...

" Mainan tak boleh arr ibu?? "

Hehhehe... kesian anak aku... Memang kebiasaan, kalo aku bawak drg ke pasar malam ke, econsave ke, mana2 tpt yang pasti akan ada mainan, aku akan sound awal2 sebelum turun keta...

" MAINAN TAK BOLEH OK!! NAK MAKANAN BOLEH! "

Dan taktik tu menjadi sampai sekarang. Kalo aku tak bagi tu, memang drg takkan minta. Merengek2 tu biasa, tapi kejap jer.. aku umpan dengan benda lain, dah ok! So far, takde lah sampai berguling-guling kat tempat mainan tu.

Nak citer, kat pasal malam tadi, aku bagi izin dorang pilih mainan. Sebab hati ada sikit baik ini hari.. ngeh ngeh ngeh! Lagipon, apelah sangat mainan cap pasar malam ni kan.. kalo 5 minit main, udah terlingkup sana-sini, takde lah rasa menyesal sangat beli pon...
 
Tapi peel anak2 aku ni, kalo makna kata DISURUH, memang dorang jadi tak reti apa dah. APA PON TAK RETI! Tapi kalo kata kita tak bagi, YANG TU DEPA PANDAI SANGAT!!!
Aku suruh pilih mainan pon tak reti, rambang mata jugak barangkali nak memilih. Last2.. kakak beli puzzle gambar princess, adik beli lori ben 10!
Tapi....
Masa nak beli lori Ben 10 kat adik tu, aku terpandang sesuatu yang tiba-tiba mengembalikan ingatan aku pada zaman berbelas-belas tahun yang lalu....


Ada sesape yang masih ingat dengan benda ni???
Yerrr...
Ini lah mainan aku masa sekolah rendah dulu...
Dulu mana nak mampu beli barbie sgala... Anak patung yang pejam mata bila terbaring tu pon jenuh mintak nak beli tak dapat-dapat. tapi masa sekolah rendah aku tak main dah anak patung cenggitu.. Masa tadika jer main.. 
skolah rendah, aku memang gila kumpul benda alah ni... Aku suka tgk baju dia bermacam-macam pesen.. kasut lah.. henbeg lah... Bukan susah pon nak ganti, sangkut jer kat tengkuk patung tu. hehhee..
Aku ingat lagi kawan aku sorang masa skolah rendah yang juga gila kumpul patung2 kertas ni.. Hamisah nama dia. Tak cukup dgn beli, kawan aku tu siap lukis kau! Lukis atas manila kad, pastu gunting. Kawan aku tu pandai melukis.. cantik lukisan patung dia.. Dia lukis sebijik mcm tu lah.. mata besar.. mulut muncung kecit mcm tu... memang sebijik! Aku selalu la suruh dia buat...  hehehe...


Dan skang aku telah peturunkan ilmu main patung kertas ni pada anak dara aku... hehehe... Sambil2 tu dok citer la, dulu ibu masa sekolah main patung ni la.. Opah takde duit nak beli barbie, ibu beli sendiri anak patung kertas ni.. Beria-ia anak aku dengar.. Pastu tanya, "masa ibu kecik2 dulu.. kakak kat mana??"
Aiyoooooooooooo!!! Apa punya soalan??

NEXTTT!!!!



No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini