April 19, 2011

::IKAN VS KUCING::

Sorang nak bela Ikan...
Hari-hari asal lalu jer depan kedai jual 'haiwan', ade jer gambar ikan dia nampak, itu lah benda dok sebut... "mamat nak ikan, ibu..."

Sorang lagi plak, nak bela kucing... Kadang-kadang tetibe jer sebut nak bela arnab pulak... Almost tiap hari jugak dok ungkit bila aku nak beli kucing kat dia.. Aduhaiii.. kucing tu tak payah lah beli2 nak oiii.. Nanti ibu tgk kot2 ade mak kucing yang terberanak kat kantin USM tu, ibu amik la sekor anak dia bawak balik... *ade dah aku target sekor kucing yg sedang sarat mengandung! ngee~~* 
Tapi yang ni memanglah hati bertaman yang sangat!
Pernah dia nangis dalam keta, aku tanya kenapa, takmau jawab. Adik buat ke, kata tak. Jenuh ni dok pujuk2 tanya kenapa nangis tiba... Rerupe nyer..
"Kakak teringat kat kucing itam tadi tu... kesian dia sakit..."
Ohhoooo... Kucing itam kat rumah Mak Shu Wawa dia sakit.... Memang sebelum tu dia dok citer pasal kucing tu... tp aku dengar-dengar mcm tu jer lah..  takde lah nak amik port sgt. Tak tahu lah pulak tetibe makcik ni sensetap sampai mcm tu... Alahaiiiii....


Ehhhh.. kejap! kejap!!







HELLOOOOOOOOOOOO!!!
Anak2 korang kat umah tu pon tak terjaga!!! 
Merata ceruk rumah korang campak anak2 korang tu taw!!!
Ade hati nak bela kucing bela ikan sgala bagai kan....
Esok ni, kalo kucing tu kencing/berak dlm umah, sape nak buang taik² kucing tu???
Akuarium ikan ape sume tu, kalo penuh nyamuk dok bertelur dlm tu, sape nak ejas sume tu???
Hah!!
Tak payah cakap.. Dah tau dah jawapan dia.....




















Haku lah jugak kan????

TENGOK LA CEMANE...
KALO MOOD IBU OK, DPT LAH KORANG SORANG SEKOR HAIWAN IDAMAN HATI...
KALO MOOD IBU TERBANG MELAYANG KE LAUTAN LANGKASUKA...
KORANG BELA LAH 'ANAK-ANAK' KORANG TU SAMPAI BESAR!!!




No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini