April 14, 2011

::BULU MATA PALSU BOLEH BAWA PADAH??::


Nokkkssss!!!!
Serammmmmmmmm Tauuuu!!!!

Nasib baik lah hakak ni tak kemaruk sgt dgn bulus-bulus kat mata tu khennnn..
Tapi artis² kat Malaysia ni memang ramai la nokkksss yang berbulus-bulus mata pelesu ni... Sampai berlakon tv, scene tido tu pon nak kena berbulus mata pelesu jugak!!! Berbulusss hakak tengok tawww!!!

Tapi hakak saspek yang ni mesti kes 24jam/7days dok melekap jer bulus-bulus tu kat mata kan.. Tu yang sampai masuk spital tuu.. Kann....

Nak bagi mata lawa ni u olss.. tak semestinya nak kena tempek bulus-bulus mata tu.. Kalo bulus mata tu suku inci je, selet jer maskara tu tebal2... 4,5,6 kali selet pon takpe... Kang bulus mata tu garenti naik jadi 1 setengah inci tau!! hikss!! 
Macam hakakkkk... bulus mata hakak dah memang azali sedia melentik liuk... Pakai maskara juz nak bagi tebal sket.. tu pon jarangggggggggg sgt pakai mascara bagai.... Sebab dah lentik dah kannn... Petuanyer, setiap pagi masa mandi tu, lurutkan bulu mata ke arah atas dengan jari... ehhehhe ^_^ (petua sendiri-sendiri)




Kat bawah ni, pic dolu-dolu yang masa aku tengah gila mengEdit!!!
Ini sume mata betul hakakkkk tawww!!!
No bulus mates pelesu...
Cuma pakai bijik mate pelesu.. hik hik hik!






2 comments:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

haah, igtkn pakai contactlense aje yg risiko nk kena jangkitan kuman, rupanyer pakai bulu mata 'pelesu' ni de risiko gak!
haissshh, sentap gak dgr Amiza Adnan warded psl ni..

Shanim BeautyTouch said...

apa yg sdg disebarkan kepada make-up artist/mak andam, GAM BULU MATA yg murah (xslh gam arab) adalah penyebab hampir barah mata kepada Amiza & hampir juga kpd slh sorg artis lain.. so kalu nak bli GAM BULU MATA tu biar la mahal & hasil kerja kita berkualiti.. jgn make-up jek cantik.. tp pki kan customer brg make-up cam ayam kt tepi jalan..

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini