April 20, 2011

::APAM POLKODOT CEK LALA::

Kali pertama membuat.. adalah membantat!!!
Frusted!!! <-- Ku salah eja ni, ada org tlg betul kan...
Frustrated!!!
(Maklum lah... haku tak skolah hinglish hedukasyen...)
ok sambung citer..
Sekaligus kena gelak dek Tok Lucky... Menyampah!!!
Tapi ku tak putus semangat... Godeh kembali tang mana yang silap.. cari balik resepi nyer... Medan pencarian, Makcik Google laa... Walaupun sebelum tu, resepi asal  ku dah mintak dari Kak Mah gali... Rerupenye Kak Mah dah sabotaj aku!!! Hahahhahaa!! Takde lah.. Dalam resepi kak mah tu, dia terlupa agak eh nak tulis tepung.. Aku pon main hadap jer lahhh.. kengkonon terror... bancuh punya bancuh, skali cair semacam... Tgk balik resepi.. erkkk.. tepung takde ke?? Baru nak tanyaaaaa.. itu lah kan.. Kalo dah punya peel confiden level peringkat tertinggi...

Lepas tu, ku tanamkan semangat juang yang tinggi utk mencoba lagi skali...
Dah bagitahu siap-siap kat Ummi Cafe yang aku nak letakkan Apam Pokodot aku kat kantin dia.. Dia ok jer.. On jer.. boleh jer katanya...
Aku pon membuat lah.. dah hasilnyer...
Bulat-bulat.. comey... filling coklat... tp agak sedikit keras.. tu tak pasti kenapa.. Sedangkan resepi adunan yang sama jer aku buat...

Tapi apa-apa pon, kata sorang customer..
"kak ila sedapppp!! tapi kalo letak coklat tu byk lagi, mesti lagi sedap!"

Masa aku nak amik bekas ptg semalam, Ummi tu cakap, 
"Laku apam kamu ila, sedap katanya depa. Ada yg kata telur dinasor lah.. ada yg kata, cendawan lah.. mcm-mcm!"
hehehhehe... Alhamdulillah...
itu lah ucapan ku...

Hari ni, aku letak lagi... 
Rupa paras agak meleper sikit dari semalam.. Tapi kali ni gebuss dan lembut....
filling blueberry... 

So, Warga USM Kampus Kejuteraan... 
Sila ke Cafe Ummi kalo nak rasa Apam Polkodot Cek Lala...
4 bijik sehengget!!!





2 comments:

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ said...

pergh!!! ai nak jugak!!!
x penah terai lagik ni!

nak buat kena carik pengukus dulu..grrrr

.::CeK LaLa::. said...

@ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ::
Itu lah penting nyer cooking edukesyen... wakakkakakakaa!

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini