April 13, 2011

::AKU DAH BIASA...::

Bila Papa takde, ibu dah biasa handle anak2 tanpa Papa...
Tapi bila Ibu takde... Boleh ke Papa handle anak2 tanpa ibu???

Boleh sebenar nyerr.. cuma TAK NAK tunjuk jerr...
PAPA KITA SERBA BOLEH!!!! 
KAN KAKAK?
KAN ADIK??

motif??

Nak citer, last week papa tinggal kitaorg...
Papa pegi Melaka dengan gangbang dia...
Selection bowling utk sukan staff.. Tahun ni UTeM jadi tuan rumah,.
So, kenalah buat selection kat Melaka... 
Kenapa ibu tak pegi??
1: Ibu tak nak kakak ponteng sekolah lagi. Sbb pegi time hari keje, bukan time cuti..
2: Kewangan semakin mensusut nilai..
3: Frust sebab utk selection jer tp dah abiskan duit utk ke Melaka...
4: BERHARAP AGAR ADE SELECTION UTK KALI KE 2... hehhehe!

Papa pegi Khamis malam Jumaat (rugi lol!).. Malam tu kami tido 3 beranak.. Mcm biasa, aku kalo Papa nyer takde, memang abis segala lampu dipelusuk rumah aku pasang... TAKUIT!
Papa suh kami balik ke Ipoh hari jumaat lepas keje. Tapi ibu ngelat. Nak balik hari Sabtu pagi. Lagipun, jumaat lepas keje tu mcm kelam kabut sangat rasanya...
So, malam Jumaat tu kami bergether-gether anak2 beranak p makan kat luar... heheh..
 Restoran pilihan....

Kakak yang lately ni asek lah nak melawo sesado...


Kakak makan megi tomyam... 
Boleh la sedap... tp sume sayur kakak campak luar...

 Adik!!
Makan ape??

Adik makan nasi goreng paprik daging..
Ibu nak suapkan tak bagi.. nak makan sendiri...
alih2 ibu....


Terpaksa lah berkongsi makanan dengan Adik...
Org2 tua cakap tak baik kan...?
Tapi nak buat cane, nak disuap takmau nyer... pastu makan bukan nyer nak abis.. Daripada membazir, baik lah ibu yang abiskan.. yer dak?

Tapi sebenarnya, ibu pilih kedai ni cuma utk memenuhi nasfu kepada air ini jer...
Pink bukan sebarang pink ok... Itu air nama nya.. 'Nenas Bandung'
MEMANG TERBAIKKKKK!!!!!
 Pegi lah kemana kedai pon, takde lah lagi jumpa air Nenas Bandung ni...
Sini lah satu2 nyer kedai yang ade air nenas bandung ni tau!
Sedap! 

 Ok, Jom balik tido.. esok nak balik umah Mak Tok!!!

Esok pagi, brekpes roti canai kat kedai mamak dpn umah, pukul 10 masuk tol Jawi, pukul 11.30 sampai Bercham. Mak Tok cakap, ibu bawak keta laju... heh!



Nak tunggu ibu bawak keta dgn selesa, kena tengking 2,3 das baru lah melentok mcm ni.. Kalo tak tu, mcm2 kesah budak berdua... Haru betul!!!

Kalo drive jejauh, tak kira siang atau malam, aku kena pakai 'gogel' ni... Sebab mata ku sangat merabun jauh. Tgk objek jauh sume nyer jadi kembang.. kadang tu ade timbul 2,3 lagi objek yang sama... kronik kan mata ku? Tapi keinsafan tidak jugak menimbul. Katanya, pakai spek tak macho!

Sampai umah Mak Tok, terus Mak Tok ajak pegi tesco... hehehe.. i folo... pastu sementara nak tunggu papa call, ibu lepak2 sembang dgn Mak Tok.. Sempat la lelapkan mata ....
Seorang isteri yang setia menamti si suami pulang dari berjuang... hahah...
Lokasi: Hentian Ipoh Selatan.
Tunggu Tok Lucky turun bas USM....

OK dah!!
Itu jer nak citer....
Takde ending...





2 comments:

Che Mek Su said...

cemerlang dooowwhh kena tinggal... hehehehhee

.::CeK LaLa::. said...

@Che Mek Su:: Ibu memang sentiasa cemerlang, gemilang, burung helang! hahahha!

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini