March 7, 2011

::BALIK DAH...::

BerBelog dari Bilik Juruteknik, Makmal Kimia...

Baru lepas brunch Nasi + Ayam kampung masak lemak cili api + daging masak kicap + Kangkung goreng belacan + teh ais = K.E.N.Y.A.N.G

Saya memang tak bercuti panjang lagi...
Minggu depan baru cuti lama-lama sket...

Semalam dari Kg. Sg. Serdang, Kapar, Klang, jam 3:45 petang...
Konon nak berkonvoi bersama kereta Abah n Kakak ku yang di Ipoh utk pulang bersama..
Tapi, masuk jer Tol Rawang, En. Lucky saya telah memecut turbo merah beliau..
Aku bersama anak-anak sedap melayan mata... Sebab kepenatan yang amat sangat, aku pon tido sampai tak sedo diri... sampai lah aku rasa mcm sejuk nak mamfoss!!
"Kat mana ni Yang?"
"Dah lepas Tapah dah..."
HAH!!!!
Gilooooo!! jam baru pukul 4 lebih... Giler ke haper laki aku ni bawak keta...

Malas nak layan.. Aku layan mata aku balik...
6:45 ptg dah selamat sampai tol Jawi...
Hebat ke tidak Turbo merah tu, aku tatau laahhh..
Sok ni kalo check saman, hah.. bayor lah kome yerrr!!

Sedikit sebanyak cerita yang boleh aku paparkan.. Hanya berpandukan pada beberapa kepingan gambar yang boleh di snap oleh HP cokia yang memang dah cikai ni... *YANGGGGG!!! NAK HENFON BARUUU!!!*
Maklum lah.. aku ni golongan kemiskinan tegar... camera tecit pon aku tak mampu nak beli... huhu!

Jumaat, sedia maklum.. aku melepap (_)(_) sambil membuat sentuhan terakhir pada hantaran...
Diantara hantaran yang aku dan Kak Long yang dah berhempas pulas mencetuskan idea..
Kalo tak silap, hantaran dari pihak kami ada 15 bekas rasanya... Banyak kan?? hehe!
Biasalah.. adik beradik makcik pakcik ramai... 
Org tu bagi sikit.. org ni bagi sikit.. tu yang jadi banyak...
Gambar seterusnya, kena tungguuuuuuuuuuu!!!

Malam, eh.. ptg sebenarnya.. tapi sampai ke malam... eh! eh! tak.. 
Sampai ke pagi kekdah nyer!! Pukul 3 pagi baru aku sampai rumah tau!!
En.Lucky aku kluar berjimba sama adik beradik beliau...
Aku plak, lepak2 kejap ngan dorang lepas tu, aku folow my fren pegi minum...
Gambar, kena tungguuuuuuuuuuuu jugakkk... :p

Sabtu,
bangun pagi, seisi rumah dah gegak gempita.. Ramai weyyy!!!
Dapur penuh dgn opah-opah yang memasak...
Anak-anak dara, dok sibuk menggosok baju...
cucu-cucu dok main lari-lari.. main bola... depan umah..
Siap masak, brekpes sama-sama.. pastu siap-siap mau ke tempat tujuan..
Lebih kurang jam 10.30 pagi, kami berkonvoi ke tempat yang kami menginap..
Lokasinya dekat dengan Pantai Peranginan Pantai Remis, Kapar, Klang..
Ade 3 homestay yang comel2... belakang sket dari homestay tu, ada kandang kambing.. mmbekkkk!!
Ada juga susu kambing yang dijual...
Tempat ni ala ala mcm Argotek punya homestay la.. eh! ape lak macam!! Dah MEMANG pon!!!
Ade benih-benih anak pokok kelapa sawit ditanam depan homestay kami duduk tu.. Ada jugak anak2 pokok bunga berbagai specis yang boleh dibeli bagi sesape yg berminat...

Sesampai kat situ, aku tak sempat pon nak bersiar-siar bagai... 
Dok kalut-kalut bersiap pulak untuk ke majlis nikah...
Pukul 12.30 gerak ke masjid yang jauhnya adalah lebih kurang 5 - 6 kilometer (rasanya lah!).. 
Gambar masa akah nikah.. Memang TAKDAK DALAM HENFON AKU!!! HARAP MAAF!!
Semua gambar dalam camera org-org lain.. Jadi..........................
Kena lah tunggu seminggu dua lagi baru aku upload.. hehhehe..

SAH!!!
Alhamdulillah.. Sekali lafaz jerr....
huhuhhu!! Sedihhhhhh nyer adik aku dah kawen....
eh! eh! Apesal pulak nak sedih2? 
Ahhh.. lantak lahhh!! Suke ati aku lah nak sedih ke, nak suka ke!

Balik dari majlis akad nikah.. Masuk homestay trs mencari bantal aku!!
Ngantok weyyy!! 3 pagi baru tido!! tu pon tak bape nak melelap...
Tak tahu apa yg berlaku.. Tiba-tiba anak aku kejutkan.. nak pegi pantai katanya..
erkkk Pantai?? aku blur...
Ohhh.. pantaiii... Hah! Pegi lahhh... pastu aku pejam balik.. 
Tapi tiba-tiba tingat..Eh! Anak aku nak p ngan sapa??
Terus bangun! Tp tak sempat bukak mulut nak tanya.. opah dia bagitau nak p ngan Pak Lang dia..
hurmmm... aku letak balik kepala.. Pastu mak aku suh bangun.. ajak pegi jugak ke pantai remis tu...
Alahhh.. takat pantai remis. apa ada???
*ayat ditujukan utk pekan pantai remis dekat kampung aku nun..*

Mak aku siap-siap mandi.. pakai baju ape sume, terus nak kluar... Aku baru sedar, rupanya kat luar tu dah senyap sunyi dah.. sape pon dah takde.. sume pakai berrombongan ke Pantai Remis tu... Tinggal bape kerat jer yang dok tido.. en. Lucky aku salah seorang drpdnya.. Tido tak hengat dunia!!!
demi melihat pantai, aku pon folo lah jugak.. dengan muka baru bangun tido, sapu2 sket muka ngan tuala, salin baju, pakai bedak, capai tudung (ekceli bukan tudung pon, inner jer aku tarik!!). JOM!! Takde lah jauh mana pon.. sepelaung jer dari homestay tu.. Tapi kena naik keta jugak lah... cuma kata org, tak panas pungkuq pon dok dalam keta.. dah sampai...
6:45 di Pantai Remis, Kapar, Klang...



Kalaulah ku punya camera dslr.. mesti cantik kan??
Ini snap guna henfon cikai jerr.. 

Malam...
Kami berBBQ bersama-sama...
Makan ikan bakar.. makan kerang.. makan siput ape tah nama nya...
 Sume nyer dibeli serba sikit di pantai remis ptg tu tadi..

Habis berBBQ, masing2 melayar bahtera... bercerita, bergosip, bergelak ketawa...
Itu lah family kami... suka berkongsi cerita suka duka bersama-sama...

Esok nya, majlis persandingan...
Tema kami sefamily adalah PINK.. tapi tak semua lah berpinky diki...
Adik aku si pengantin berbaju silver ala-ala mcm kelabu.. 
Cantik dan Hensem!!!

GAMBAR??
MACAM AKU CKP KAT ATAS TADI LAH YER!!!

Sekian terima kasih!!



2 comments:

makdara TERdiva said...

wah! merahnye belog skin cek lala..nak tukar jadi mak merah ke nok??

.::CeK LaLa::. said...

@makdara TERdiva:
Oppsss!! Stetmen... tak hagak2 tau!! u olss.. mak bukan nak lwn mak merah... mak mmg suka merah.. so how??

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini