February 28, 2011

::MASAK-MASAK..MALAS-MALAS..::

Berikutan dari main bowling Jumaat malam Sabtu tu, dekat pukul 2 pagi baru sampai rumah. Adik tido dengan bersluar jeans tu lah.. Memang lena sungguh budak Mamat sorang tu. Kakak yang tido dalam keta, sampai umah terjaga, aku suruh lah dia basuh kaki n salin baju. Aku pon, cuci² muka salin baju ape sume,  terus merangkak carik bantal.. Ngantuk weyy!!
Ape aku mimpi tah malam tu. Tapi yg pasti, mimpi yg tak best lansung! Tiba2 aku sedar si budak yang nama Muhammad Shah Darwish tu kejut kan aku.. Memang slow jer lah intonasi dia.. 
"ibu... ibu... Mamat nak milo.."
Ayoooo Adik!!!  mau milo kaaa?? 
Jam berapa ni nak bermilo-milo plak hai!
Memang agak hangin jugak lah aku. Sebab nyer, aku tersedar dlm keadaan bermimpi yg tak best. Pastu, sebab kena bangun lahhh!!! Aku ni bukan boleh bangun secara mengejut mcm tu, komfirm kepala aku nyut nyut! Penin2..  Pastu kalo gelap, sohih aku jln langgor benda.
Bangun buat milo, pastu aku pejam balik. Tak koser dah nak tengok jam!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hah! dah terang benderanggggg!!!
Bukak pintu bilik, tgk jam.. 10:00!!!! Tapi jam umah dicepatkan 15 minit. Maknanya pukul 9:45.. huhu!! Subuh pun dalam mimpi.. Apa nak jadi???
JADI MALAS SUDEYY!!!

Ajak Lucky p econsave cari barang basah. Kat rumah memang dah takde ape dah nak masak. Siap-siap mandi ape sume. Anak2 aku brekpes susu sorang sebotol. Lucky aku, milo + oat semug. Aku, ayor sejuk segelas! haha!!
Dalam kepala masih memikirkan mau masak apa. Mulut kata nak buat nasi ayam. tapi bila difikirkan, boleh ke nasi ayam aku tu dihabis kan?? Aku ni jenis kalo masak, bukan reti nak masak sikit2.. Tak pandai nak agak. Sampai econsave, aku sudah jatuh cinta sama ikan patin!!! WooHoo!! Mau masak masak tempoyak ikan patin!!! Fav selamanya....
tapi kan...
tapi kan...
tapi kan...
Aku tak pandai siang ikan besar2 ni.. *tunduk kepala, ketip-ketip kuku..*
Aku selalu siang ikan yg versi kecik2 jer.. tu pon pakai gunting! Ngeee!!~~ :D

Walaupun begitu, berkat Bismillahhirohmanirrahimmmmmm...
Menjadi jugak ikan aku.. Selamat tak hancur!!! hehe!!
Harus kena tabik spring toing toing! :)

Malas nyerrr lah nak story panjang-panjang kat u olssss!!! *ahaks! aci?*

*Udang goreng kunyit*
Special request dari anak dara ku. Nak makan udang katanya. Jadi, ini jerlah pilihan masakan yang membolehkan dorang makan. Aku memang tak letak cili api pon.

*Kacang Buncis Goreng Kicap*
 Fav sefamily... Bapak nyer pon pulun makan...

Presentinggggggggg!!!
*Masak tempoyak Ikan Patin*
Memang syorgaaaaaaaa!!!!
Rasa tempoyak tu, perghhhhhhhh!!! cuma tak bape masam. Sebab tempoyak baru. Aku plak tak letak asam keping sket.
Mak aku datang umah petang tu, aku suruh rasa. Tu yang mak aku cakap tak bapa rasa masam. Tapi tetap syorgaaaaaa bagi penggila tempoyak kayak aku!!! 
Erkkk... tengah menaip ni pon air liur aku bertakung!! haha!!

Petang, mak n adik² aku datang umah, sebab nak amik beberapa barang untuk dibawa balik ke kampung. Aku memang tak boleh nak balik sebab Red aku dah kojolalmamfus.

Eh... tapi tengahhari tu, Red aku dah boleh diambil dari bengkel!! Yeaaaaa!!!
Welcome back baby!! walaupun melayang RM RM RM aku redooo...
Demi kesayangan.. takpe... *walaupun mengetor tgn hulur duit!* T__T
Tengah hari tu, lepas makan terus aku jadi ulor sawa melengkor.. Apetah lagi layan Mujhse Dosti Karoge.. Duhhh!! Nekmat bermalasan dihari minggu...
Akibat malas, sampai aku takde nafsu nak berinternet kat umah!
Percaya lahhhhhhhhhhhhhhh!!

Tapi malam tu aku gigih la melipat kain baju stok seminggu punya... Sakit pinggang Mak Teh ni nokkkss!!! huhu!

AHAD
Laaaaaaaaaaaaaagii malas nak masak!!
Pagi, buat nasi goreng vodow-vodow...
Tengah hari, aku masak...
...hati & pedal masak kicap..
...Sawi jepun tumis sos tiram..
...ayam goreng tepung...

jangan terpedaya.. Itu pon aku jenuh amik masa berfikir kat dapur nak masak ape tau!!
Malam...
Aku p pasar malam carik satey yang sedapp!!!!
Lepas tu, perambat anak aku tido! Sebab dorang tak tido siang lansung. Keje nyer buat sepah jer tak abis2!! Tone suara aku memang takde yg low tone.. Sepanjang hari high tone jer!!!
Upah susu sorang sebotol.. Bagi ugutan, sapa tak tido, ibu kurung dalam bilik gelap!!
Menikus bebudak ni baring sambil membotol sambil layan cd doa-doa.. Aku masuk bilik iron baju, 15 minit kluar bilik tengok cd dah abis, anak2 aku dah lena.. huh! Lega!!
Sambung balik iron baju sampai siap... Jam 11:30 aku dah masuk bilik tidoooo!!!






1 comment:

ieda said...

udang grg kunyit tuu kurang kunyit pada akak .. tapi nampak sedappp .. dah lama x buat :))

ermm lemak ikan patin .. kalau pengemar ok lah kan .. akak sekadar tgk jerlahh .. x pernah makan .. x pernah rasa .. sbb x suke :))

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini