December 29, 2010

::GETUK UBI::

Pernah dengar nama GETUK UBI??

Tahu dak pemende tu???

Meh sini nak bisik....

bisik mende nyerrrrr!!! GILO KE HAPERRR!!!!

Ni hah! rupe GETUK UBI tuuuu....

Aku tatau la tempat lain panggil makanan ni sebagai ape...
Tapi yang aku tahu, cucur ni adalah fav aku dulu, kini dan selamanya...
Dulu masa ada arwah Mak Tua aku, memang selalu lah dia buat cucuk ni buat minum petang...
Kalo pagi tu arwah korek ubi kayu kat belakang umah dia, hah.. petang tu harus lah sampai cucur GETUK ni ke rumah aku... hehehhe... 

SEETAPPPPPPPPPPPPPPP MENYENTAPPPPPPPPPPP!!!
Hanya orang2 tertentu jer yang pandai buat getuk ubi ni... [aku rasa laa...]
Mak aku pon pandai buat.. tapi sebab mak aku tak rajin nak korek ubi kayu.. makanya, takde lah...
Tapi aku masih boleh menikmati cucur getuk ubi kayu ni... Sebab kat erea umah aku ade orang jual.. SEDAPPPP U OLSSS!!!!

 Dalam dia ade Ubi kayu yang dah direbus, lepas tu  tumbuk bagi pecah-pecah. Pastu campur dengan kelapa, gula sket.. pastu celup tepung, goreng...
hehheheh.. kalo tak silap aku laaa... ingat-ingat lupa jer cemane arwah Mak Tua aku buat dulu..
Tapi part ubi kayu rebus pastu tumbuk tu, aku comfirm! Sebab itu keja aku dulu... hehheheh...

Sekian...
P/S:> Semalam makan getuk.. hari ni makan lagi...
Tak penah jemu haihhh...



1 comment:

Nieza Ishak said...

syedapnya ilaaaaaaaa .... nyum nyum

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini