November 14, 2010

::SATU BOLEH JADI DUA::

Aktiviti hari sabtu.. 
teringin punya kes... sanggup jumaat tu aku hangkut hanak2 pegi econsave cari ikan....

Hanya ikan curut yang tak sampai sekilo tu, aku buat 2 jenis kuah laksa...
~Laksa Kelantan~ 

~Laksa Penang~

Sebab....
1 - Anak dara akau request nak makan laksa 'pedas'..
tapi..
2 - Apak nyer tak leh makan laksa penang... begitu jugak dgn ibu nyer...
Apak nyer, tak leh makan laksa penang ni katanya sebab gastrik.. yo koo?? hehhe..
Aku kang kalo makan laksa penang, comfirm akan datang sakit2 urat... tapi kalo makan skali jer boleh dimaafkan lagi.. Kalo masuk 2 atau 3 kali dalam satu hari.. COMFIRM kena telan ubat sakit urat!

Satu laksa ni boleh utk 2 jenis kuah laksa... Aku beli laksa yang dah siap. Tapi kena rebus jugak sekejap.. Sebab kalo celur jer, tak sedap. Still rasa liat-liat...

Rencah-rencah untuk Laksa Kelantan, aku jadikan jugak rencah untuk laksa penang.. hehhehe.. 
ini kes malas, sebab anak dara aku cuma makan laksa dgn kuah jer.. mana nak makan rencah2 ni... 
 Tapi aku sedekahkan sikit laksa penang ni kat jiran sebelah... Letak rencah2 ni jugak.. hehehe.. kira aci lak ehh...
-Ini sambal untuk laksa kelantan-
Laksa penang nak pakai sambal ni? suka ati lahhh...

 Dan...
Aku prefer laksa kelantan...
Suami ku juga begituu... 
Tah kenapa.. aku makan laksa kelantan ni.. idak pulak aku sakit2 urat...
dua hari berturut-turut aku belasah laksa kelantan...
huhuh!!





No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini