November 30, 2010

::ITU BUDAK DUA OLANG::

 Ini budak shomel dua olang dah pon selamat dan berbahagia di kampung bersama Opah dan Uwan mereka. Ibu dan papa kat rumah, kesunyian tanpa riuh rendah bising bergaduh lebih lagi dari bising bergelak ketawa mereka dua beradik. Sunyi betul kat umah takde dorang. Nak nak ibu ni lah.. Mulut ni tak tahu nak membebel kat sape... Selalu nyer tuh, sampai tak terlayan ibu nak membebel kat bebudak dua orang tu. Dah 2 malam,  Ibu n papa masing-masing layan diri... Papa layan tv sambil main poker.. ibu layan kain baju yang berbanjaran dalam bilik rahasierrr itu.. hik hik hik hik...

Kalo kat kampung biasa nyer budak dorang ni memang ada aktiviti masing2...

Adik layan game kat komputer... 

Tak pon layan keta sambil golek-golek atas toto... agak boring...

Isap jari sambil pegang bantal bushuk!

Kakak plak...
Kalo tak berebut mainan dgn adik, dia ajak adik dia main barbie.. Tak pon dia ajak adik main masak-masak.. Kalo adik larat, dia layan lah jugak main dgn kakak dia. Kalo malas, mmg dia buat tak reti jer.. 
Bila si Kakak tu dah boring takde kawan, dia kejan la Opah dia suh antaq p umah mak sedara dia kat seberang jalan tu...
Mak sedara dia tu, tua 2 tahun dari dia... kena panggil Makshu Wawa...
Yang kat bawah ni pon kira pangkat mak sedara lah jugak dgn dia.. sebab budak tu berkupu-kupu dgn aku... Tapi dia hantam panggil nama jer.. sebab umur sebaya... Alisyaa!

Masa nak tinggalkan dorang aritu, macam-macam yang aku pesan kat si Kakak ni. Sebab dia yang sulung dah aku rasa cerdik sikit dari adik dia.. Tapi kadang-kadang, si Adik tu lagi cepat tangkap dari kakak nyer!
Antara yang aku pesan :
-Jangan buat adik!
-Jangan pukul adik! (eh.. sama lah tu kan?)
- Kalau pegi umah Makshu Wawa, main elok-elok. Jgn bergaduh!
- Nak main dgn Makshu Wawa, bawak buku sekolah. Suruh Makshu Wawa ajar kakak.. Makshu Wawa tu pandai... Lepas belajar, baru boleh main...
- MAKAN NASI!!! (sbb anak dara aku ni susah sgt nak makan nasi..)
- Dengar cakap Opah & Wan!! 
- SAPE NAKAL, KALO OPAH atau WAN CITER APE2 KAT IBU, IBU TAK NAK BAWAK KAKAK NGAN ADIK PEGI JALAN-JALAN!!! NO MAINAN! NO KFC! NO MC DONALD!



"AI... AI... TUAN IBU!!!"
bertuah betul budak berdua ni kan!!!





2 comments:

Mieja@2001 said...

ilaaa pandai darwish main games sendiri...

kalaou ali terjerit2 bila dah hbs tak reti nak tekan2...adehh bikin sakit jiwa lor.....heheheh

.::CeK LaLa::. said...

@Mieja@2001

Memang si Darwish ni, pakcik dia ajar skali jer. Pastu terus lah dia dok main sendiri.. Kalo kat umah, lappy berebut dgn aku... hehehe...
Skali aku tgk, dia ni mcm apak nyer. suke nau dgn aplikasi game kat komputer.. Sume game dia nak try main...

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini