November 14, 2010

::HARI GRADUASI TADIKA NUR BESTARI::

13 Nov 2010, Sabtu. Jam 9.30 pagi...
Hari Graduasi Tadika Nur Bestari...


Buat kat sekolah jer.. Tak jadi nak buat kat dewan. Kesuntukan masa kata cikgu...
Memang agak sempit dan panas.. Tapi, ok laa.. yg penting budak2 hepi...

Lepas ucapan pengerusi majlis, ucapan guru besar tadika, baru ade persembahan pertama. Nyanyi nasyid... 

Ucapan dari guru besar...

Persembahan pertama... Nasyid dari murid-murid 6 tahun...

Patut la Dina tak bape nak beria-ia... rupa nya, dia tak terpilih untuk menyanyi dan buat persembahan di atas pentas..
Mungkin cikgu nak bagi peluang pada murid-murid 6 tahun. Dina masih ade peluang tahun depan. InsyaAllah.. ibu akan bagi Dina kekal di Tadika yang sama.

Seterusnya, acara penyampaian hadiah dan anugerah cemerlang.
Walaupun dina tak dapat 'nombor-nombor'.. dina tetap naik pentas...
tapi agak pelik disitu. Dalam repot kad cikgu tulis, nombor 9 dari 13. Tapi dalam senarai pelajar yg dapat anugerah yang diberi tadi, Dina dapat nombor 12 dari 20 orang.. Itu untuk pelajar umur 5 tahun.. 
hehehhe.. cemane tu? Takpe  lah kakak.. kira ok gak tuuu...
Alamak kakak ni tak tengok camera plak!!! 

Untuk ibu!!!
eh.. eh..mana pegi tudung awak?? 

Persembahan seterusnya.. 'Sketsa disubuh hening'.. comel bebudak ni.. ini sketsa lebih kepada cara anak-anak ini mempraktikkan sebahyang subuh yang telah diajar kat sekolah... memang lama lah jugak skesta bebudak ni.. Kelakar.. baca niat punya lah kuat... pastu baca ayat-ayat surah, bacaan rukuq, sujud sume tu pon punyalah kuat dan lantang... hehehhe!
Ahlamdulillah... pasti sejuk perut mak-mak yang tengok anak-anak soleh ini... 

Persembahan seterusnya, pantun 4 kerat dari 4 orang murid 6 tahun... cutee!

Lepas tu persembahan baca buku cerita...

Masa ni si budak Darwish dah berpeel tak bape nak bagus.. Merengek! meragam!
Aku tatau pasal ape. aku tanya dia lapar ke (sebab aku tak bagi susu pon lagi pagi tu).. dia tak cakap pon.. tapi dok  merengek ajak aku kluar... 

Dah kluar, senyap lah dia.. nak main benda alah ni jer sebenarnya.. haihhh!!

Pastu kakak pon datang lah join tha party..
bebudak lain tak kesah pon kat menan gelongsor tu.. tapi anak2 aku ni mcm tak penah jumpa bndalah ni.. hurmm.. anak sapa lah kan!!!

Tengah2 aku layan anak2 aku kat luar tu, acara penyampaian sijil tamat tadika untuk budak2 6 tahun.. Jadi DIna tak masuk korum.. lepak lah ngan aku kat luar...
Tapi lepas tu, ade persembahan terakhir.. persembahan nasyid...
 Aku ingat persembahan ni Dina masuk.. sebab dia dok asyek nyanyi lagu ni kat umah. Rupanya tak jugak! Bila aku tanya, napa kakak tak masuk nyanyi2.. Dia jawab, "cikgu kata, kakak tak payah nyanyi lagi..."
ermm..  ok lah! Tapi ibu frust tauuu!!!
tahun depan kakak mesti kena buat persembahan!! TAU!!

"Yer lah ibuuuu... Ini kakak ade buat persembahan solo khas utk ibu..." 

(" ,)




No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini