November 13, 2010

::DINA DAN SEKOLAH::

Dina dan sekolah...
Minggu lepas dah dapat repot kad...
Dapat nombor 9 dari 13 orang.. untuk pelajar umur 5 tahun...
ermm..jadi lahhh...

Kat sekolah, cikgu-cikgu dia dok panggil Batrisyia.. tak pon Kakak...
Tu yang sampai lupa nama sebenar dina.. padam ngan liquid paper... kantoii arr cikgu.. 
hehhhee...

Ini markah utk subjek teras.. dah update aritu kat sana..
Ulasan guru.. "BAIK. TERUSKAN USAHA.."
Macam yang penah aku dapat dulu... huhuhu!!

 Ini result utk bacaan dan hafalan...
Kat rumah pon, memang dina selalu baca doa2 ni.. Kadang tu, aku sendiri tatau doa ape.. Sebab tak penah praktik kan.. heheh.. Macam doa makan, doa tidur, doa naik kenderaan, tu aku selalu la baca.. tapi mcm doa melihat cermin tu.. memang tak penah baca pon.. 
Bila dina tanya aku aritu, jenuh aku  menggugel cari doa melihat cermin.. heheh... Memang cikgu dia ade bagi buku suh baca, tapi aritu kebetulan dia tak bawak balik buku tu.. Mana tak mengigih aku selak gugel!!! 

Surah2 tu, Alhamdulillah... bagi aku, anak seperti Nurdina Batrisyia ni, yang masa memula masuk skolah tu, lansung tak tahu pasal surah2 tu.. nak tunggu aku ajokan.. huurrmmm.. memang takkan mau nyer budak tu... Tapi sejak dia masuk sekolah tu, Alhamdulillah.. Aku bersyukur sangat2... Dina dah boleh menghafal surah walaupun sebutan tak baper nak betul lagi.. InsyaAllah, tahun depan Dina dah boleh menghafal dengan baik... 

Sekolah ni memang banyak kepada aliran agama.. Aku bersyukur Allah telah bukakkan pintu hati aku untuk hantar Dina ke sekolah ni.. Aku ingat lagi, masa memula aku nak masukkan Dina ke sekolah, memang banyak sekolah yang aku pilih untuk Dina. Sampai penin taktau nak hantar yang mana. Sebab aku taktahu sejauh mana eloknya pendidikan kat sume sekolah2 tu.. tapi aku tau, semua skolah bagus. Semua skolah nakkan pelajar jadi pandai. Tapi sebagai parent, aku nak anak aku jadi yang terbaik. sebab aku tau setakat mana tahap kebolehan Dina. Memang dalam angan2 aku nak hantar Dina ke Tadika Kemas jer.. Sebab murah dan dekat dgn rumah. Seminggu sebelum sekolah bukak, aku dah meronda ke tadika Kemas dekat dgn rumah tu, nak tanya lah ape2 yang patut. Tapi setiap kali aku lalu, tadika tu tak bukak. Aku mana tau, tadika akan bukak sama hari dengan skolah bukak. Aku ingat tadika style daftar awal. hehehehe... Ade 2,3 tadika kemas aku ronda.. tapi hati aku macam tak terbuka nak ke sana. Pasal tadika Nur Bistari ni, aku ternampak kain rentang mengenai pendaftaran, memula fikir, 'mesti mahal!'.. pastu aku tengok, sekolah ni didaftarkan di bawah Kementerian Pendidikan, aku cuba utk meyakinkan. Lagipon, dekat gak dgn rumah, kira on the way aku nak g keje la.. Harga pon, tak lah murah dan tak lah mahal.. Kira sesuai lah untuk gaji mak pak golongan marhaen mcm aku ni. Bukak sekolah, aku daftarkan Dina kat tadika Nur Bistari. Memula memang agak risau, sebab Dina hari-hari2 balik menangis.. Tapi sebulan selepas tu, Alhamdulillah.. Dina dah serasi dengan kawan2 dan sekolah dia...

Dan sekarang, dah hujung tahun.. Dina dah abis persekolahan utk umur 5 tahun. Siang tadi dah ade majlis graduasi walaupun Dina tak berjaya naik ke pentas...
Takpe.. Ibu harap, umur 6 tahun, Dina akan lebih berjaya... 
Muaahhhhh!!!



No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini