November 26, 2010

::DARAKU YANG AGAK "PRIHATIN"... MULUTNYA.. (pt3)::

Situasi berlaku masa di Jusco Ipoh. Masa tu dorang dua beradik dah berjaya pau Pak Lang dorang dengan mainan sorang satu... Dah kebetulan Pak Lang nyer nak shoping barang baby sempena menyambut kelahiran baby baru beliau, aku n anak² pon ikut menyoping same.. 
Masa Pak Lang berbaris kat kaunter bayar, Dina dgn adik dia ni ade lah dok tercongok dagu kat kaunter bayaran tu. Aku plak dok kelebek-kelebek baju budak2 dekat-dekat situ jugak... jusco tengah menggila sales u ollsss!! Tak rambang mata aku dibuat nyer... Tapi belum punya kewangan, jadi ku tangguhkan keinginan..
Tiba-tiba, Abang aku a.k.a Pak Lang dorang panggil aku..
"Wey Ilah!! hang mai amik anak hang ni!!" sambil dok sengeh-sengeh gelak-gelak kat aku..

Pastu adik lelaki aku plak sambung lagi...
"Hang mai amik anak hang ni kak... Hampeh betui budak ni!" Dok gelak-gelak jugakkkk.. 
Aku pon pegi lagi hala kat depa kat tepi kaunter tu.. Masih belum buat bayaran.. dok tengah berbaris..

"Kenapa???" tanya aku...

"hang amik anak hang ni.." pastu depa gelak-gelak lagi...
"Satgi Abang crita..." Sambung abang aku...

"apa dia??" Aku tanya lagi.. tak puas hati nih!!

 sesambil tu aku perati keliling sekitar kaunter tu, ape yg menarik perhatian sangat sampai depa dok gelak tak habis-habis.. Aku tengok Abang aku, dia buat isyarat mulut senget² tuju ke casher.. Aku beralih ke arah yg dia tunjuk tu, pastu abang aku gelak-gelak lagi... Dia gamit2 tangan dia suh aku dekat sket, dia nak bisik...

"Dina kata.. Pak Lang tengok gigi orang tu BURUK!"

Aku pon beralih la ke arah casher tu... huhuhuhuh!!! Aku pon nak gelak jugak.. tapi ku tahan!! Mane tak nyer.. Casher tu udah rope Halimah Jongang!!!

Aku cakap kat Abang n Adik aku... "Dina ni memang mulut puaka..."
Pastu depa bantai gelak kaw kaw..
Dina terus tanya aku, kenapa Pak Lang ngan Pakcik gelak-gelak...

Aku diam jerr... Sambil aku jalan pegi dari kaunter tu.. Dina ikut aku.. Tapi mulut dok tanya lagi, kenapa Pak lang gelak-gelak.. Dah agak jauh dari casher tu, aku tanya Dina..

"Nape kakak cakap kat org tu mcm tu?? Tak baik tau!!! Berdosa!...Tuhan marah!"

Agak lama dia diam, aku perasan dia tengok ke arah casher tu.. pastu baru dia cakap...

"Alaaa.. kakak minta maaf la ibu... kakak tak sengaja... Yer ibu.. plissss.."

"Ok! Lain kali kakak jangan dah cakap kat org mcm tu.. Ibu tak suke! Tak baik! Kakak pon, nanti kalo kakak malas gosok gigi, nanti gigi kakak jadi mcm tu lah!"

"ehh.. tak lahhh!! mcm gigi Umairah!! Hitam!!"

"Hah! Tau takpe!!"

Umairah tu kawan sekolah dia.. Memang gigi budak tu hitam, jarang-jarang plak tu.. Aku selalu cakap kat Dina, kalo dia malas gosok gigi, nanti gigi dia jadi mcm Umairah... Terus lah rajin nak gosok... Siang malam!






1 comment:

Mieja@2001 said...

adehhhhh ila.....nasib dina tak ckp....'ehhhh halimah jonggang' lagi haru....hehehehhehehe...

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini