October 17, 2010

::BILA JIN RAJIN TELAH MERESAP KE DALAM TUBUH...::

Tajuk boleh baca dalam intonasi seram... Tapi citer tak serammm....
boleh?

Hari Ahad, adalah hari ni..yer tahuuU!!
Jin rajin ni telah meresap ke dalam tubuh aku dari semalam lagi dah...
Hari sabtu, hari bergigih aku masak. Walaupun yang makan hanya kami 3 beranak. My Lucky takde.. ikut geng pegi race keta...
Citer masak-masak hari sabtu, nanti esok kita story-story dgn gambar skali.. Sebab kat umah tak leh load gambar, network sgt selowww... citer dah draft.. cuma gambar jer lah takde... esok ehh.. esok..
Hari ni aku nak citer pajang lebar, ape yang telah berlaki bila JIN RAJIN ni mari...

Pagi bangun pukul 9.45 (akibat jika malam tido lewat dan subuh pun hanyut..)
Masih dalam keadaan mamai... dalam kepala nak deco deco umah.. sebab aku dah jemu tgk kedudukan perabot dlm umah ni.. Kepala jer ligat dok mereka mcm-mcm, tapi badan dok landing baekkkk lagi atas sofa...
Permulaan, aku susun kain baju bebudak ni yang dah lipat malam tadi.. asing2 kan kain baju dorang yang dah tak leh pakai. Penuh dah almari.. tatau nak sumbat mana.

Aku hambat bebudak ni suh mandi... aku sapu rumah. Mop lantai... dorang dah siap mandi, aku buat kokocrunch utk bekpes depa.. heheh.. Aku? togak air sejuk jer.. 
Siap bebudak makan, aku halau dorang suh pegi main kat luar.. Sebab aku nak alih sofa.. start misi mengemaskini umah.. Ubah perabot... ubah kedudukan sofa, ubah kedudukan meja makan, sapu sawang... cuci kipas syiling... Menyapu tah bape kali dok menyapu....

11.30 Dina merengek lapar... masuk dapur, rendam bihun.. tumbuk bawang, tumbuk ikan bilis, goreng bihun putih sajoooo.. SIAP! SEDAP!.. aku pon tumpang makan skali.. laparrr hoooo!!

Sambung tugas... Dah setel, masuk dapur.. ubah suai dapur pulak.. Tukar kedudukan peti ais.. buang segala jadah yang dah tak diterima pakai... cuci peti ais, mop lantai... 
12.30 tengah hari.. belum masak utk lunch.. Tgk bebudak ni tak merengek lapar pon.. ligat dok main jer... Dapur tunggang langgang lagi.. pinggan belum basuh.. kluarkan ikan rendam dulu..
Pukul 1 petang ruang tamu dah setel! Dapur pon dah siap!! 
Masuk bilik air, mandi... 1.30 siap mandi, solat dan start masak.. 
Buat kari ikan kembung dan kacang buncis tumis kicap jer...

2.45 ptg suap bebudak ni makan.. aku makan skali....
3.30 ptg aku masuk bilik tengah.. proses dalam bilik tengah pulak.. susun kain baju yang dah lipat malam tadi letak dalam drawer baju... gantung baju yang perlu digantung... sapu sawang, kemas bilik, menyapu, mop lantai... Kluar dari bilik tgk jam.. 4.30 ptg!!!

Pegi bilik depan pulak... bukak sarung tilam... bukak sarung bantal... ganti yang baru setelah beberapa minggu tak bersarung tilam aku.. Tu sume gara-gara si Mamat Darwish laa.. asek banjir lumpur jer dah bape malam... terus aku malas nak letak sarung tilam tuu... Tilam, tonyoh2 dengan dawny kasik ilang bau.. pastu sembur fabreez... bukak pintu bilik air luas2.. kasi tilam kena cahaya matahari.. Setel! nak angkut kluar?? Oh tidakkk sama skali.... tak larat aku weyyy!!!
Siap sume, tengok jam, pukul 5.25 petang... Sumbat sarung tilam, sarung batal, tuala2 dalam  perut 'orang gaji jepun' aku tu.. biar dia basuh sampai wangi... ngeh! ngeh! ngeh!
Kluar umah, bawak kain baju yang dah basuh malam tadi.. baru nak sidaiiii!!! hahahhahahah!!
Dan sekarang, aku sedang rilex sambil buat entry..
Sebab anak2 aku dah tido.. setelah kena jentik sorang satu... 
Aku pulak menderita sakit tumit niii... Sakit nyut nyut weyyy!!!
Aku bukan boleh buat keje lebih dari biasa sket... banyak berjalan, angkat benda berat, memang lah sakit tumit ni menyerang... natijah nyerr..
Tapi takpe, tak penting aku seronok tgk perubahan rumah ku... huuhuu!!




No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini