September 21, 2010

::SILA REWIND PITA MINTA ANDA::

Ini plak cerita sebelum hari raya...
Matik lah kan cerita raya aku tungging terbalik... kejap itu, kejap ini... hahahahah!!
Fadan muker korang!

Aku kan cuti raya starting 8 aribulan ari tu kan..
Tapi 8 haribulan tu aku balik dulu ke kampung. Hantar keta kontot aku tu laa... Takut nak tinggal keta lelama kat rumah. Kat kawasan tu skang ni memang banyak perampok!!
Barang2 yang nak bawak balik ke Ipoh, sume aku dah get ready dah.. Siap susun dah sume. Cuma tunggu Lucky aku bawak masuk keta jer. Tujuan lain aku bawak balik keta kontot tu sebab nak membawak BM godang si makcik rehan tu punya laa... kengkonon janji la nak amik kat kampung.. kami ni nak berjumpa-jumpaan kat kampung.. Padahal... Yang Hadooo!! Nanti lain entry aku cerita... hahhahah!! Nasib la korang!

Aku bertolak balik kampung pagi tu jugak. Sebab Lucky ku kata, mau balik ke Ipoh, malam itu. Jadi sempat lah daku berbuka puasa dulu dengan adik beradik ku yang bujang duworang tuh... Depa awai-awai lagi dah cuti.. SAKAN!
Petang tu, mak aku sebok nak buat ikan bakar. Dapat ikan sungai dari Lenggong. Bila mak p Lenggong? Pagi tadi.. lepas subuh.. terus ajak Abah p Lenggong... OooO..
Kat Lenggong tu, ada umah mak sedara saya, yakni Kakak kepada ibu saya...
Aku memula blur ape lah yang mak aku nak buat dengan ikan sungai yang kecik2 tu.. nak bakar, makan banyak mana sangat lah dapat.. celah gigi jerr pon isi ikan tu...
Tapi rupanya.... Mak aku nak buat dengan terong picit...
Korang penah makan?
Ikan bakar dilenyek dengan terong picit...
Terong picit tu tahu ke? Alahhhh.. terung kecik2 tu.. 
hah.. ini rupe setelah menjadi sambal.. 
Alamakkk!! terliur la pulak aku....
sambal terung picit ni dimakan bersama ulam kangkung dan taugeh yang telah direbus...

Lepas tu, aku UP plak dengan asam pedas tempoyak ikan sungai...
Sangattttttt lah serrrrrrrrrrrr berbuka puasa hari tu...
Ini semua makanan orang-orang kampung macam aku ni hah....

Petang tu kan... sesambil Mak ngan Abah aku layan citer Cahaya, abah sempat lah buat sarung ketupat ni utk hari raya. 

Itu yang buat aku sangat-sangat teruja nak balik raya kat kampung tau!!
Sebelum ni memang lah kami asek pakai ketupat Nona tu jer.. rebus jer senang...
Tapi bila abah rajin, abah akan anyam ketupat dan kami merasa lah makan ketupat daun nyior ni.. Aku ade jugak belajar menganyam ketupat petang tu.. tapi.. huh! HAREMMM... belit kot nu tak kena, belit kot ni tak kena.. last-last jadi daun jugak... ketupat takdooo!!


2 comments:

makdara TERDIVA said...

kitorang panggil terung ni terung rembang..

Me said...

tak pernah mkn sambal terung picit tue... tapi sgt teringin nak rasa... mcm sedap je... air liur dh menjejes nie...

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini