September 5, 2010

::REBEL VERSI CEK LALA PLAK!::

Selalu aku baca rebel versi Makcik Rehan jer.. ari ni, aku plak nak merebel!!
tang mana aku nak start dulu ni.. geram neh! geram!
Tapi geram tu, semalam punya, ari ni dah sume nyer dah dilempias dengan selesa sebab bangun pukul 10 pagi!!!
hehehhee...

PROLOG:
Bangun pagi, bukak tingkap, tgk langsir.. (arghhhhhhhhhhhh!!!) bukak pintu.. tgk luar umah, 
88X ARGHHHHHHHHHH!!!!!!
daun pokok rambutan bersepah depan umah aku!!! hishhhh!! geram nyerrr!! baru ptg semalam aku sapu, pagi ni dah ada lagiiii... ko ni memang nak kena pokok rambutan!!
Dah la rambutan ko tak berbaloi dijaga... baru nak berbunga, kumbang pon mai la bertenggek.. sudahnya, bunga ko pon gugur.. buah rambutan sebiji yang belom masak tak penah aku tgk keluar, apatah lagi yang masak merah meranun.. huh!!! Dah la semut kerengga dok buat istana atas pokok kau!! Hari2 aku kena gigit dengan kerengga tau!!
Jaga kamuuu!!!
zikzekzikzekzikzekzikzek!! srehhh!srehhh!! srokhhh!! srokhhgggg!!!
Hah! lega.. lapang depan umah ku...
Aku dah gergaji kan dahan kau!!! HAHAHAHHAHAH!!!
Yer korang.. aku gergaji dahan pokok rambutan tu... sorang2 ok!! pukul 11 pagi!
lantak lah ape org nak kata!! rumah aku! pokok rambutan aku! Aku punya suka lahh!!
kena serang dengan kerengga tu jgn cakap laa.. melompat-lompat aku menyelamatkan diri...
hehehhe.. Tapi ku tak kesah... lega!!
ilang semua masalah rebel yang bergaul dari semalam....
====================================================

Semalam...
Aku dengan hati gumbira nak pasang langsir, setelah En.Lucky ku berusaha keras mendrill, memasang besi langsir. Ku tak tengok kerja2 beliau, sebab aku ke salon utk mempersiapkan rambut ku. Konon2 mau relex2 kan diri lah kan.. setelah dari pukul 5.30 pagi hingga seharian penat buat sekut raya. Pagi lah salon, cuci2 rambut, trim bagi nipis sket... Uhhh.. lega....

Balik umah, dengan hati yang lapang dan penuh rasa gumbira, aku pasang lah langsir buatan sendiri.. Penat yer anak2 gantung lansir ni sebenarnya. Nak2 bila langsir yang diukur tepat2.. skali bila nak pasang, besi langsir nyer melebihi dari ukuran sebenar pintu.... hurmmm.. jenuh adjust besi penyangkut tu ok!! dah la lansung tak nampak kedut2 nyer.. Takpe.. takpe.. Lucky ku yang buat, ku pasrah...
-bila mlm, ginilah rupanya-
-bila siang, ini lah jadinya-
Giliran langsir pintu utama plak. Pintu utama siliding 3 panel. bersemangat waja aku masukkan besi penyakut, awat lah panjang sgt ni aku rasa... try la pasang.. skali pasang, tgk!
huuuWaaaaaaaaaaaaa!!! langsir ku.. langsir ku.. langsir ku sentenggggg!!! :((
cacat dah rupenyerrr!!! dah macam org tinggi pakai sket yg tak cukup panjang!! BUROKKK!!!
Yanggggggggggggggggg!!! Nape awak niiiii!! Nak sabotaj saya ke???
Nape awak pasang besi langsir ni tinggi nauuuu!!!!
Tgk langsir saya!!!! dah sentenggggggg!!! Huuuwaaaaaaaaaaaaa!!!
T_______T

Tak cukup dgn senteng, terlebih panjang la pulokkkk!!! Patut la berat semacam.. mcm mana aku ukur aritu eh? haduihhhhhhhhh!!! 
Mau tak mau, aku kena kerat jugak!!! Potong then jahit lain... Haduihhhhhhhhhh!! PENATTT!!! 
nasib baik lah aku tak posa, kalo dak kurus dah posa aku sebab dok membebel-bebel tak tentuu hala...
Nak menjahit dah pulak satu hal.. aku tatau tangan sapa yang gatai merenyam sangat sentuh2 mesin jahit aku... nak jahit sikit mcm tu ja, 2 kali jarum jahit aku patah tau!!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
merengkammmmmm jer aku semalam!!! Dah la mengantuk! Penat! Langsir buat pasal! Mesin jahit pon buat perangai! Arrghhhhhhhhhhhhh!!!!
Aku nak buat dan entry semalam.. tapi aku simpan dalam draft.. tengah hangin, tak leh nak buat apa.. baik aku masuk tidoq....
-bila malam tak la nampak sgt-
-bila siang, ini lah rupenye... CACAT!!-
 Benci aku taw!!

=====================================================

korang..
sebenarnya... kain langsir aku yg jarang2 tu, aku beli dari katalog ini... kaler brown.
Ukuran dia memang ngam dengan pintu umah aku.
Pastu, aku beli kain langsir lain ukur bagi sama dgn langsir jarang2 ni, then jahit.
Dengan itu, jadi lah langsir BODO aku mcm kat atas tu...




No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini