September 24, 2010

::CERITA RAYA KE 6 YANG PANJANG BERJELA DGN GAMBAR::

Ini cerita malam raya ke 6...
malam sebelum cuti Hari Malaysia tu lah...
Bunda kami nak buat sesi bakar membakar.. sempena hari jadi beliau pada 20 September...
Kebetulan, aku pon nak buat besday hepi hepi utk dara kesayangan aku tu...
Pulak besday nyer sama dengan Pak Lang dia, jadi buat lah sekali harung...
Roger-roger family kakak aku yg duk kat Ipoh, suh balik kampung...
Kami idak lah buat secara besar-besar kan... 
Cuma panggil sepupu sepapat, makcik pakcik yg rumah seberang jalan tu jer hah!
Kebetulan pulak, kakak Ipar ku sedang sarat mengandung.. dah masuk 7 bulan dah pon...
Mak aku berhajat lah nak buat pulut kuning sikit utk beliau...
Calling2 besan (parents kakak ipar) di Ipoh, dorang setuju nak datang...
Jadi, ramai lah..
Malam tu lepas isyak, abah buat tahlil sket... alah.. anak beranak dgn menantu jer pon dan 4,5 org org surau... Jamu pulut kuning dgn kari ayam (mak kakak ipar yg buat).
Dan mak buat makanan tradisi org jawa, bubur nasi putih dan merah.
Aku tatau nama spesifik nyer.. aku panggil bubur merah putih jer..
gambar betul takde, tapi gambar ciluk ade...
Nak tahu lebih lanjut pasal bubur putih merah ni, boleh klik SINI

Ok... takyah citer panjang.. jom tgk gambo!
Tapi ehhhhh! Sebelum tu nak citer sket...
Tgh hari tu, aku kena TARBIAH dari Al fadhil Ustaz Tuan Haji Ahmad Bin Abdullah, Ketua Kampung yang dihormati dah dikasihi.
Kata beliau, aku adalah seorang yang pelik sebab takmau pegi kelinik akibat demam. Tapi, bila diajak ke Tesco, aku melompat masuk keta. Bila suruh pegi klinik, aku mengeliat macam kena balun. Semua yang hadir pada sesi makan tengah hari tu, telah menggelakkan aku KUASA TIGA!! Termasuklah lelaki yang membawa aku Tesco itu. CITTTT!!!!
Nak tak nak, usai makan tengahhari, aku pon salin lah baju, dan menuju ke klinik.
Balik dari klinik, aku terus makan segala ubat-ubatan yang telah diberi doktor dan terus fingsan sampai ke petang. Dannnnnnn... malam itu, saya terus sehat walaalaifiat lalu bergembira bersama keluarga.... Yeayyyyy!!!

Ok! ini antara tetamu yang hadir pada malam BakarBakarQueserasera (BBQ)...








Ramai kan?
hehehhe.. anak beranak kami jerr... kaum kerabat, sepupu sepapat...

Ok! seterusnya... org-org kuat yang memBBQ....
En.Lucky saya terutamanya... Rajin u Yang... sayang tauuU!!!
Dan dibantu oleh fomfuan yang baru baik demam... Pakai baju p klinik.. tak mandi.. oppss!




Ketua bahagian teknikal.. Tuan Haji Ketua Kampung.. heehhe... My Abah!






Yang diBBQ kan.. Kepak ayam yang diperap sos BBQ, sotong kurita dan Sosej kecik-kecik tu.. 
 Pastu ai buat coslow yang setappppp....

Seterusnya, bermula lah acara nyanyi-nyanyi Hepi besday dan Allah Selamatkan kamu..
Pastu potong kek... Pastu makan.. nyum! nyum!

 Ini PakLang the besday Man!

 Sebab asal nak buat hepi besday utk Dina jer.. 
So kek Dina di kongsi 3 org...


Harap maklom yer.. Budak baju kuning belang2 tu, memang suka overshadow....
Besday kakak, besday dia jugak.. 
Besday dia, besday kakak jugak....





 Kami tukang masak yang handal!

Ini adik Adam Fahiim...
Tu tengok tangan masih berbalut... jari yang dibedah tempoh hari...
 

OK..
Tamat lah sudah cerita raya saya.....
hanya itu lah pesan ku wahai si mambang.....
SAYA SAYANG KELUARGA BAHAGIA SAYA!!!




1 comment:

zuk zuhaiza said...

adam fahiim memang kurnian tuhan yang teristimewa...

seistimewa namanya..

cewah~~
banyak lagu plak erk..huhu.

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini