August 18, 2010

::SEMBANG² NAK RAYA::

Situasi : ibu dan anak dalam kereta.

Ibu: kakak nak baju raya tak?

Anak: Nakk!! kakak nak beg skali...

Ibu: Beg? beg ape?

Anak: ishh. ibu ni.. beg pinses (princess) tu laaa....

Ibu: oooo.. kakak nak kaler ape?

Anak: Kaler pink!!! sume sume kaler pink! baju pink! kasut pink! beg pink!

Ibu: Amboiiii.. sume pink! Cantek ke??

Anak: cantik laa... (sambil tarik muka)

Ibu: Kaler pepel tak cantik?

Anak: Cantik jugakkk... 

Ibu: Kakak suker kaler ape?

Anak: Kakak sukerr.. kaler.. Pepel, kuning, biru, merah, pink, ijau muda, biru muda...

Ibu: banyak nyerr!!

Anak: yer laa!! nanti ibu beli kan kakak, baju kaler pink.. beg kaler merah.. kasut kaler pepel...

Ibu: errmmm.. tak mcm pelangi ke?

Anak: Melangi tu ape?

Ibu: Rainbow lah!!

Anak: Ohh.. tak lah ibu! melangi tu bukan kaler tu... keler dia lain!!!

Ibu: Pelangi tu kaler mcm mana pulak?

Anak: Melangi tuuu.. kaler diaaa... BIRUUUU!!!

Ibu: Itu langit lah kakakkkkk!!!

Anak: (skali aku kena jeling daa!!)

2 comments:

kmieja said...

hikhikhikhik kakak mmemang pandai:):)

adha said...

sweet ok anak dara ko.. fakai kaler fink...

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini