August 20, 2010

::MENGKERANG & MENSIPUT DIBULAN PUASA::


LOKASI: Warung Maksu, Sg Aceh, Nibong Tebal.
MASA: Setengah jam selepas berbuka puasa.

:MENU:
:Rojak Sotong:
Mari kira buat jahat utk kali ke seratus duaploh kali..
kasik close up sketttt...


:Ermm.. yummyyy!!:

:Ini nama nya, siput Unam:
Pertama kali dalam hidup saya menerai menatang di atas ini..
Walaupon Apak saya orang laut, tapi siput pelik2 kayak gini, tak penah dia bagi anak² dia makan.
Yang saya tahu, siput sedut, siput kepah, siput lala (lallalallalala), sipu vavi (opss! tak makan yg tu!). Hah itu jer lah.. siput² yang disebut diatas, baru pertama kali merasa. Dan satu lagi.. siput duri. Pon ade kat kedai tu, tapi kami tak try pon.

Ini mcm biasa, kekerang yang menjadi kesukaan anak² saya dan Apak nyer...
Saya makan ade lah 2,3 ekor.. selebih nyer sume anak² yang dok pulun..
:Kerang yg sgt besar isi nya:
Dan ini adalah kuah yang dimakan bersama seafood² tersebut.
:Kuah Kacang ditabur dgn kacang tumbuk:
Dan mari lah melihat betapa gigih nyer anak² saya makan kerang!

:Anak-anak saya penggemar seafood:


1 comment:

I want to lose weight said...

Anak aku cukup takut benda2 bercengkerang ni..

Kalau nampak siput sedut kat market..
Menjerit suh aku jangan lalu situ

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini