August 25, 2010

::CEK LALA KAT UMH::

Hari rabu, 25/8/2010.. hari gaji utk kakitangan kerajaan.. Aku jamin 120%, malam ni harus ramai mak pak yang bawak anak memasing ke shoping2 kompleks utk beli baju ghayeee!! yeayyy!!!

Hari ni Cek lala u ols cuti.... EL kekdah nyer...
Baru lepas melepaskan fenat ni!!
Dok rehat sat, sambil2 dengar radio kat astro...
Aku kena kemaskan umh ari ni.. walaumacam mana skali pon!!

Sebab esok;
- Aku ade Lab.. mana sempat aku nak EL EL bagai wehh!!
- Pastu abis keje, dah nak balik umah MIL...
 Cuti dah banyak hari, umah aku mengalahkan kapal kena ribut!!
bersepah ya amatt!!!
Kalo aku tak kemas arini, WAJIBULGHUNNAH aku balik dari coti sok aku kena migrain menyucuk-nyucuk!!

Yang dah siap;
- Basuh pinggan yang berbuka *semalam* dan bersahur tadi! (hahhahahha!)
- Sapu umah yang seminggu dah sapu! (hohohooohoo) siap dengan mop skali!
- Sapu sawang yg tah tak igt bila last aku sapu sawang! (Huhuhhuhuu)
- Kemas mainan bebudak ni.. sorok  terus!! penat mata aku tgk dok bersepah merata-rata!

Ni tengah tunggu kain yang org gaji jepun aku basuh. Aku tak penat basuh, cuma sidaikan jer...Satgi nak melipat kain baju yang dah melimpah ruah dari bakul.. Tah tahun biler punya baju tak lipat pon aku tatau.. Ok tipu!
Langsir aku tak gantung lagi ni... Hadoiii... 
Petang ni nak masak plak... eh! semalam ikan stim limau aku menjadi yer!! hihihihi!!
sedapppp!! Nanti sok aku tepek gambo.. mcm biasalah.. kat umh ni tenet ni lembab kalo nak load gambar2 ni..

Eh! baju ku dah siap dibasuh.. org gaji jepun ku dah bunyik2.. 'tit! tit! tit!' hah.. dah siap la tuu.. ok lah.. cek nak p sidai kain sat naa!!
daaaaaaaa!!






3 comments:

makdara TERDIVA said...

cisss..aku baru nak tanye mse bila ko ade maid jepun..rupa2nye...

=P

aku pun selalu hangin dgn menan budak2 bersepah..kemas sepah, pastu kemas sepah lagi..last2 aku letak tinggi atas lemari..haha! kejam kan

KM said...

cobaann.hehehe..raya mana tahun ni?

.::CeK LaLa::. said...

MDT:: hehehhe.. tertifu sudaaa...



KM:: tahun raya umh MIL.. kat ipoh... nape? aaarr! jgn ckp kata nak bg duit raya ehhh! utang dulu pon tak bagi2 lagi.. huuhuu!!

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini