August 23, 2010

::BUBOQ KANJI::

Setiap kali bulan posa, Abah aku mesti akan buat bubur lambuk aka boq kanji untuk disedekah kan kepada jiran tetangga.
Memang setiap tahun bulan posa, abah akan buat mcm tu. Kadang tu, kalo ade rezeki lebih, sampai 2,3 kali dalam bulan posa abah akan buat boq kanji.

Kami ni satu family memang suka gila dengan boq kanji abah. sangat setappp!!
Bayangkan masa aku ngandungkan Dina, aku siap mintak abah buatkan boq kanji ni. Nak yang abah buat tau! Bukan mak buat... gigih lah org tua tu buat kan untuk anak bertuah dia ni. Pulak tu, nak sambal tumis udang yang mak buat. Sebab kami kalo makan boq kanji, mesti up dengan sambal tumis udang!
perghhhh!! memang mariii lahhhh!!

Minggu lepas, masa aku balik kampung, abah ade buat boq kanji utk disedekahkan pada jiran2... mcm biasa, tapau itu adalah perkara biasa.. hehehhe.. Aku tapau, bawak balik berbuka kat umh.

-Boq kanji Abah style-

-sambal tumis udang Mak mavless-




2 comments:

makcikrehan said...

sambal tumis udang tu buat aku menangis noks!

.::CeK LaLa::. said...

Makcik Rehan:: Memang TERBAIKKKK nokksss!!! ;)

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini