July 19, 2010

::JEMPUTAN MAKAN MALAM YANG BERTUAH::

Al kesah di malam minggu yang lalu... (sabtu malam minggu lepas lah!)
Aku adalah salah seorang insan-insan terpilih.. Sila bangga dengan diri sendiri...
hehehhee...
Terpilih untuk pergi ke Majlis Makan Malam Tautan Kasih dah Pelancaran Alumni... (pjg nyer tajuk majlis...) Sekolah Kebangsaan Sri Kerian, Parit buntar.
Sape² ex student Sri Kerian?
Takde..? ok baik.. terima kasih...

Majlis ni adalah jemputan dari Pengerusi PIBG sekolah tu.. Sebab dia beli 4 meja.. Pengerusi PIBG tu plak kenal kami kami orang ni.. Sape orang tu, tak yah ler aku bagitau... Blog aku ni ramai kakitanganjarijemari USM yang dok baca.. nanti kang jadi isu sok sek sok sek plak.... Tak nak lah kans... aku ni membuat entry sebab nak memenuhi impian aku nak capai 2K! (hikss!! Makcik.. sikit jer kan impian aku?)

Dalam aturcara, kata majlis start jam 8, tapi kami ni nunggu dah nak naik kematu bumper, orang nak merasmikan tak sampai-sampai lagi... Hurmm.. itu lah 'JANJI M'!!
Perut melapar bagai nak rak! Atas meja sekeping tisu pon depa nak letak lagi.. Apatah lagi gelas besama air.. ermm.. maybe tak nak orang minum2 ke ape dulu kot...
Pandai lah ko kan, Lala buat komplen macam-macam kat Majlis org... halau suh balik kang baru tau!!
Waktu ni dah lepas kekenyangan makan dah... Elok lah.. majlis Alumni sekolah sendiri haremmm nak jejak.. Alumni skolah orang laju jer pegi kau kan, Lala!!
Iyer laahh.. Majlis Alumni skolah sendiri tak nak pegi sebab, nanti kang terjumpa chenta lama stok sengeh² sensorang kang, sape nak jawab?
Harus lah laki mak meraung ditengah hujan... <--- motif?

Disebabkan majlis utk makan malam, jadinya memang bermotifkan makan malam sungguh lah. Lepas abis ucapan dari perasmi (berunsurkan politik dicampur aduk), terus lah ade acara nyanyi-nyanyi, persembahan dari murid2 sekolah dan diselang seli dengan cabutan bertuah.
Kami orang yang tak terlibat ni pon, ade tau utk cabutan bertuah.. Jadinya, kami pon gigih la menunggu dengan harapan, nombor bertuah saya akan naik! hahahahha...
Sebenarnya, aku ni tak pernah bertuah pon kalo utk cabutan-cabutan bertuah ni. Kalo ade pon, stok-stok banyak dan semua akan dapat. Tu pon aku akan dapat stok paling awal yang hadiah paling cikai! :(
Tapi malam itu entah 'TUAH' sape yang berpihak pada aku... Adakah sebab saya pakai ungu malam tu? Atau sebab aku rela memakai baju kurung yang bisa nampakkan aku gemuk? Atau sebab esok nya besday aku? Atau sebab memang malam tu malam 'TUAH' aku?
hahahhaha.. Tapi yang pasti.. aku dapat cabutan bertuah yang ke 6.. Nombor nya.. 001624!! Ai laikkkkk.....

Macam tak percaya... SERIUS!!!
Aku igt masa tu memang dh nak balik dah laa.. Yer laahh.. selama ni kan aku ni tak pernah bawak tuah pon. Masa tu pon, aku dok sms dgn Lucky aku kat umh, tanya anak2 dah tido ke belom... Lucky aku pon dok tanya, napa aku tak balik lagi, jam dah dekat pukul 11... Aku cakap la aku nak tunggu cabutan bertuah, mana tau kot2 ade rezeki esok kan hari jadi... hehehhe...
Lucky aku reply sms 'HUH!'
hehhehhe.. bengang la tuuu.. aku balik lambat....
elok jer lepas abis bersms, aku ghalit dok tgk awek cun (motif?).. Mcm sayup-sayup jer aku dengar nombor yang sepeti pernah ku tengok, dengar dan baca... Tengok2 kat kupon! Ehh!!
ITS MY NUMBER!!!
gagagaggagagagaaa...
Dalam bungkusan berbalut 'Bank Rakyat' itu, ini lah yang aku dapat...
- Beg galas
- kipas lipas
- Jam loceng
- Pencil case

4 comments:

mrs.ecam said...

waa manyok nyer hadiah...no 6 jek padahal....mmg bertuah sungguh lah...hikhik

makdara TERDIVA said...

memang bertuah sgt2 la tu... :)

mya said...

kalau dapat tawaran buat personal loan dgn bank rakyat lagi best kan..
(akak ler tu.. he he)

.::CeK LaLa::. said...

mrs.ecam:: Itu lerr.. hihihi.. rejeki kata org.. kalo sesaje nak dapek, takdooo doohh!!

Mak Dara: Alhamdulillah.. Tuah tahun 30! hahahahha!

Kak Mya: hikhikhik... kiter pon same...

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini