July 20, 2010

::IBU DAN ANAK::

Aku ni kan boleh dikatakan hari-hari jadi pontianak yang dok mengilai...
Tapi aku mengilai bukan sebab seronok, tapi sebab marahkan anak2...
Budak berdua ni, hari-hari buat aku hangen...
Hari-hari dok bergaduh dgn aku.. berlawan cakap... bercakaran miaw miaw!
Ade jer lah punca aku nak bergaduh dengan depa ni...
hehehhehe...
dengan anak2 pon nak bergaduh kan?
Tapi tu lahh... Masa kecik2 ni, bergaduh pon sebab nak mengajar...
Gaduh kejap, marah kejap, pukul kejap... karang nak tido kiss kiss hug hug jugak...
Citer kan citer Princess dgn Prince...
Bacakan doa tido... topok..topok.. then tido...

Malam ni, bergaduh lagi kami... kih kih kih...
sebab nyer, kakak takmo makan nasi.. Pastu kejap2 nak susu...
Aku pon buat lah ayat2 drama, merajuk... sebab kakak takmo makan nasi...
Pastu tau dia cakap ape?
"ibu masak nasi tak sedapp!!"
Mak aiii.. pandai  nyer mulut bercakap... tonyoh dengan halia kang baru taw!!!
Terus lah dok berlawan-lawan cakap... pastu kena puk! puk! dah nangessss.....

Sebenarnya, dorang ni letih + mengantuk pon jugak...
siang seharian dok berkinja-kinja kat umh pengasuh... tak tido lansung...
Petang aku bawak ke padang.. sebab aku ade training netball..
Dorang pon giat lah pusing keliling padang tu dok tendang bola...
Balik umah bagi mandi... buatkan susu.. Aku masak bubur nasi...
Sementara bubur nasi masak, dorang minum susu dulu.. 
Adik tambah lagi sebotol milo... 
Bubur nasi masak, adik semangkuk bubur licin.. kakak makan 2,3 suap dah tak nak...
Lepas bergaduh-gaduh tadi, adik dah bersedia utk berlayar di depan tv.. sebab dia dah polok bantal ucuk, masuk jari dalam mulut, mata kuyu, perut kenyang (walaupun poo poo dah masuk 2 kali) nak tido la tuhh...
Kakak plak, merajuk dgn ibu lepas kena marah, landing atas sofa sambil idung dok sok sek, sisa nanges ade lagi... mengharapkan ibu datang pujuk la tu...
Ibu??
lepak depan lappy... layan cd Lost... Papa?
Papa dorang takde lah!! p men bowling!!

20 menet tadi, kedua-dua Princess & Prince ibu dah lena... 
Alololololololo... cumel jer tengok dua-dua tido...
Sorang tido dalam keadaan letih dan kenyang.. 
sorang lagi tido dalam keadaan sedang dalam kesedihan... huhuuhu...
Ciannn anak ibu....
ade ibu amik gambar, tapi takleh nak upload, sebab kabel hp ibu tinggal kat opis... Esok kalo ibu ingat, ibu upload lah ehhh...
Ok... mata nak sambung layan Lost sambil telinga layan Isabella...
kih kih kih kih

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini