July 16, 2010

::ADAKAH INI PERKARA NORMAL?::

Aku nak tanya korang laa...
Penah tak hal mcm ni terjadi kat anak2 korang? 
adakah ini hal yang normal bagi anak2?
mcm ni...
Anak bujang aku ni, dah lama aku peratikan...
Dalam sehari mesti dia poo poo 6-7 kali... poo poo dia bukan yang keras, tapi cair mcm ceri beri... Bila lepas makan je, mesti dia membuang... lepas menyusu pon dia akan membuang... kadang2, tengah2 dok main.. dia nak mambuang... Pulak tu, idak la dia mengadu sakit perut ke, nak merengek sebab senak perut ke, takde!
Melasak dia memang mcm bukan budak yang sakit...
Badan pulak membulat... berat dah nak sama dengan berat kakak...
Hal ni bukan baru jadi, dah lama dah... rasa lebih 2 bulan dah..
sebab aku tengok dia tak melepek, tak melembik mcm budak sakit, jadi aku tak la bawak dia ke klinik.. Aku suspek dia ni kecacingan... Sebab aku belom pernah bagi dia ubat cacing.
Jadinya, 2 minggu lepas aku bagi dia ubat cacing... tapi tak memberi makna apa2.. dia tetap mcm tu,... poo poo dan poo poo dan terus poo poo... 
Bila dia dok umh pengasuh baru ni, pengasuh ni ade la mengadu dgn aku. Aku ckp, kat umh pon dia mcm tu.. Mungkin pengasuh tu takot la ape2 jadi kat anak aku...
kalo bab makan, memang dia takde masalah... dia makan jer ape yang orang bagi.. Kakak plak memang tak suka makan... tu skang kakak badan pon dah cekeding. Si adik ni skang, susu pon still minum.. abis susu nak milo plak... Milo pon, aku letak susu dia sikit...
Yang aku lemas, dia asek lah membuang.. lepas menyusu 'membuang'... lepas makan 'membuang'.. tapi badan membulat... cena??
Saya Darwish... Saya sedang makan moi sup!


1 comment:

KIDbrush® said...

x dak pa tu sis. Cuma sistem digitasi dia super fast. jgn bagi supplements!! soh dia makan buah byk2!


Kid :) haku taim kecik2 dolu kuat kentut! pagi petang siang mlm di mana jua haku berada, haku phhooootttt!!!

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini