June 30, 2010

::LEGA LAH SIKIT::

Hari ni, anak² dah dihantar ke pengasuh baru...
Harap² dorang ok dengan 'makcik' yang baru ni...
yang ni panggil 'makcik'..
NO MAMA! NO MAK! NO EMAK! or etc...

kakak sampai takmo pegi skolah sebab nak jumpa dgn makcik...
Lagipon semalam kami ikut Apak nyer main bowling sampai pukul 1 pagi!!
Awal² lagi kakak dah sound aku..
"esok kakak takmau p skolah la ibu.. nanti kakak mengantuk.."

IYOOOLahhh!!

Dalam perjalanan ke rumah makcik.. banyak benda yang aku pesan kat anak² aku...
"kakak jgn gaduh dgn adik..."
"kakak jgn pukul adik..."
"Kalo nak ape² minta kat makcik..."
"Adik.. nak kencing ke, nak berak ke, bagitau kat makcik tau!"
...................
mcm-mcm lah yang aku pesan...
Bukan ape, dgn pengasuh yang lama, anak-anak aku dah biasa..
lama dorang duduk dgn dia..
ini pertama kali aku nak tukar pengasuh selama hampir 5 tahun dgn pengasuh lama..
Takut yang baru ni nanti dorang takut-takut nak bersuara... 
kakak hopefully tgk dia ok.. mungkin sebab dah sekolah n dia dah berani...
Adik jer, memula.. takmo masuk rumah org tu...
Pastu aku dukung.. n pujuk² sket.. dah ok..
pastu makcik tu pulak pasang canel fav depa.. PHDC...
terus lah melekat.. 

InsyaAllah.. aku harap pengasuh kali ni tak banyak masalah...
Sebab aku jenis yang tak banyak kerenah...
Kalo org tak cari masalah dgn aku, aku takkan mulakan...
Cuma pengasuh yang baru ni dok ulang ayat yang sama dkt aku beberapa kali..
"Saya jenis yang tak berkira... janji percayakan saya..."

Pengasuh lama??
hurrmmm... banyak kesah nyer bila aku nak hantar anak² kat org lain..
Semalam sampai ke tengah malam aku masih terima sms dari dia...
mcm-mcm drama yang dia buat... aku tak layan pon... MALAS!!!


2 comments:

Nieza Ishak said...

biarkan diooo
abaikan jerwwwww

.::CeK LaLa::. said...

Nieza:: mmg pon.. aku lantak kan jer.. pagi ni pon dia sms lagi kat aku.. minta maaf... suh aku anta balik anak2 kat dia.. aku ckp, dh puas dia dok kata kat kami laki bini smlm, ari ni nak minta maaf, nak suh antaq anak balik.. sori laaa!!

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini