June 2, 2010

::CITER PENGASUH ANAK² SAYA::

Aku nak luahkan perasaan pasal pengasuh boleh tak??
entry cuti-cuti nanti mcm biasa lah.. kena tunggu all da pitcha!!

Ini nak citer kesah si pengasuh aku.. eh! tak tak! Aku takde pengasuh..
Yang ade pengasuh, anak² aku...
Pengasuh ni memang dah lama dah jaga anak² aku...
Dari sebesar tapak tangan, sampai skang la dia yang jaga...
Dari dulu pon, memang BBsitter ni banyak bagi masalah kat aku..
Tapi aku ni jenis malas nak bising²... Diam n tutup mata saja...
Pada aku, yang penting, anak² aku takde calar balar kat mana² masa dlm jagaan dia..
Kalo masa dgn aku, dorang luka ke, jatuh ke, takpe.. aku tahu n aku nampak...

BBsitter ni, kalo dgr dari segi penceritaan beliau, beliau adalah sangat berhemah, sangat pembersih, sangat menitikberatkan kebersihan, sangat rajin dan paling penting sangat baik... 
ITU DARI CERITA BELIAU SENDIRI... EMPUNYA BADAN YANG MENGAKU...
pada aku lah kan.. kalo ngko baik seelok-elok maknosi, tak perlu lah ngko nak buat stetment spt 'masuk lif tekan butang sendiri n naik'
Biar diri kita ni nampak elok pada pandangan mata org... baru lah org nak respek... betul dak?

Kalo dedolu.. aku selalu sangat mengalah dengan beliau... Aku selalu sangat mendengar cakap² beliau... Walopon, hati aku tak suka, dan aku selalu meluahkan perasaan kat Lucky aku atau mak aku, atau sesape yang aku rasa aku boleh cerita pasal kesah gelagat pengasuh aku ni...
Kalo nak ikutkan, panjang lebar aku nak citer pasal beliau.. Tapi aku rasa, baik aku point² kan ape yang aku rasa dah tak suka pada dia skang...

1:= Beliau adalah kaki putar belit cerita - sangatlah memutar belit penceritaan dia.. dulu aku 90% percaya ckp dia jer, tp skang, bila aku dh dgr dari beberapa org lain cerita pasal dia, aku dah rasa satu mcm.
2:= Selalu dia bgtau aku, ORG SUKA CARI PASAL DGN DIA - Aduiii.. dulu aku percayakan dia.. then terbit rasa kesian kat dia... tapi bila dah lama-lama ni, aku rasa mcm DIA PULAK YG SUKA CARI MASALAH DGN ORG
3:= SUKA PINJAM DUIT!!! - ini yang paling aku tak koser.. kalo dulu skali skala, aku leh terima lagi.. tp bila dah berkali kala, jenuh aku beb! kalo trs bayar takpe, tp nuhhhh nak kena aku pulak sound, 'potong gaji yer kak'. Kalo OK takpe, yang tak ok nyer.. "bulan ni ila tak payah potong la na.. kz nak pakai duit" adoooyaiiiii!! ponennnN!!! masalah pinjam duit ni pon, bukan dgn aku jer, bebaru ni, ade org bitau aku, dia dgn org yg dia baru kenal pon, senang2 nak pinjam duit... pastu dia pon sgt byk utang dgn org... ADOIIII!!! fingsan 88x!!!
4:= sangat tak boleh terima kenyataan kalo org MENGATA pasal dia - ini part kalo dia dgr org or sesapa yg citer pasal buruk dia.. mau dia harukkk nyer org tu kat umh... berani mati hakak ni!! aku pon penah kena dulu.. tapi aku wat kering jer... dia takmo mengasuh anak² aku takpe, ape aku kesah.. last² dia jugak yang lembut balik lepas aku HARUKKK kan dia pulak... siap ugut tak tahan tu....
5:= Dia suka buat hal sendiri - dan tak suka nak bercampur dengan org lain kalo org tu dah penah mengata pasal dia. Skang ni aku tgk, dia dok berkawan dgn budak². Aku tak kesah sgt bab ni, yg penting dia dah kurang bertandang ke umah aku, menjadi medan pelepas ketupat. Aku tak suke laa dia mai umh aku semata-mata nak cerita pasal org tu, cerita pasal org ni... Dah la aku jarang kuar umh bergaul dgn jiran².. satgi bila dia dok citer psl org tu, psl orgm trs aku jadi mls nak berkawan dgn org!! Tapi aku ni mmg jenis tak reti nak masam muka dgn org.. Hg cita lah ape pon, jiran tetap jiran...
6:= TINGGAL ANAK² AKU KAT ANAK² DIA - ini yang terjadi SEKARANG dan membuatkan aku nekad nak buat entry... Selalu aku akan terima aduan dari anak² aku yang; MAMA SELALU TAK ADA KAT UMH - MAMA PEGI DGN KWN MAMA, NAIK MOTORMAMA TINGGAL KAKAK NGAN ADIK DGN ACAQ DGN AZIM(anak² lelaki dia). Dah banyak kali aduan ni aku terima.. tapi aku masih diam.. Aku nak tanya dia, tapi aku taktau soalan yang mcm mana harus aku tanya dia... Hati aku menggeram sangat² ni... Aku rasa mcm nak HARUKKK jer akak tu... Tapi aku pendam.. pendam... 
Anak² akak tu dua lelaki.. yang sulung 13 tahun, yang 2nd 11 tahun, Yang bongsu pompuan, 7 tahun. kalo dia kluar, dia akan bawak... Yang dia tinggal kat umah, anak² aku yg umo 5 tahun dan 4 tahun tu.. yang tak reti apa²... kalo korang kat tempat aku, apa korang rasa?

Aku bukan berlakon.. tapi aku memang tak reti... tak reti nak marah org.. tak reti nak masam2 muka dengan org.. Tapi dgn anak2 kalo aku marah tu lain citer laa.. sbb aku mmg nak ajar dorang... Dgn orang, kalo aku betul² marah.. memang aku harukkkk betul²!!! aku kasik satu ZINGGGGGGGGGG!! cair taik telingaaa.... Tak pon, aku akan diam dan aku buat tak tahu, buat tak layan... muka? moncong boleh sangkut baju....


korang rasa, luahan aku ni akan sampai ke telinga pengasuh aku tak?
Aku rasa tak...
tapi kalo ade, aku pasti, maknosia itu adalah makhluk Tuhan paling lahanat!!!!

5 comments:

pnzeze said...

gilenya ini pengasuh..aku tabek spring kat hang ila..hang ni boleh menang award paling penyabar:), kalau aku dah sekeh sekeh dah akak tu..eee geram aku baca.

kakngah said...

bahay wey.. dia tgglkan ank2 ko cenggitu jek.. jd apa2 kt ank ko.. sape nk jwp???
kan ke ko dh byr dia buat keje.. suke2 dia curik tulang...




eh.. apsal aku yg emo...

Azimah@Melati said...

ila..selow selow la carik pengasuh lain....bahaya tinggal anak2 tue....kot umu 21 tahun tue tak per gak in 13 tahun alahai..... kan dah macam2 cerita nieh.....

Ju-Dzahir said...

aku rasa baik hg carik je pengasuh lain.... xyah la dok cari nahas ngan pengasuh yg x bertanggungjawab tu... hal2 lain tu bleh lagi wat donno, tp bab tinggai anak kat anak lelaki dia yg umo 13 tawon, x bleh kompromi la weh.....

mrs.ecam said...

weh aku pnah rs pe yg ko rs...sebjik sme cam kes aku.....last2 bile aku bgtau laki aku...laki aku ngamok n esoknyer ktorg amik cuti n terus carik pngasuh len...plg x leh thn bile ank aku yg umo 2taun n 5 bln d tngglkn ngana nk die yg umo 2 taun kt umh n die g bertandang wat ktupat kt umh jiran die...tu sbb laki aku ngamok...buatnyer jd pape kt ank2 aku ke kn...n alhamdulillah pngasuh ank aku yg skang ku rs yg terbaik la...so aku nasihatkn kt ko...CARIK PNGASUH LEN SBLM APE2 JD KT ANK KO...sekian...macehhh

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini