June 7, 2010

::3 HARI 2 MALAM (part3)::

Pagi tu memasing kami bekpes lite2 jer kat aprtment masing2...
Aku bersms dgn kwn² kat Bayu Emas Apartment nun, mau tahu ape aktiviti drg kat sana. Katanya, mau mandi laut, tapi air tak elok. So, drg just amik gambo tepi pantai n naik kuda. Tu pon tak semua yang pegi. Yang mana bawak anak² jer. Yang lelain bersenam kuak lentang lagi atas katil. Pastu dorang cakap siapa ade buat servis 'treding' lagi... huhhuuh!! Rugi nyer lah aku tak menjoin dgn dorang.
Then masing2 berjanji mau berjumpaan pada jam 11 pagi.
En.Suami saya dah menginvite Mama n adik² mau kluar bersama-sama kami. So, aku n anak² kena lah menumpang keta kawan² aku tuh. Takpe... aku tak kesah pon... Lagi syok pe, leh sembang².. gebang²... All ladies yuuuu!!!

Tempat pertama kami pegi, adalah disini. Toy's Muzium.
Bawak budak² kan. harus lah mak mak pon jadi budak. Aku usung lah anak² aku 2 ketul tu. My Lucky n family in-law tak nak ikut masuk. Dorang tunggu kat luar. 
Tiket berharga RM10 (adult) RM6 (child).


Aku yang penggemar katun waktu kecik² dulu memang lah sgt teruja tengok replika² katon kat dalam ni. Masuk² jer terus anak dara aku terpacak kat tempat barbie ni.. Tamo gerak kemana dah. Nak beli katanya. Siap pilih lagi nak yang naik kuda tu.. ehehehe...
Ibu pon kena lah main peranan... Tak boleh beli la kakak.. ini dia suruh tengok jer...
Ini hero kegemaran ibu ni.. Ibu nak amik gambo dgn dia.. tapi xde org nak tlg amikkan.. huhuu!!
Masa ni tengah bertanya la.. nape tak boleh beli ibu? Napa dia letak banyak² Berbie ni ibu? Dia nak bagi kat sapa?

Si budak mamat ni, sangat penat aku melayan dia.. TAKMO BERJALAN!! NAK BERDUKUNG! takut katanya.. tengok patung ape sume takut.. Tambah² tgk king kong.. lagi lah dia takmo berjalan.. lintas depan patung king kong tu pon dia takmo!




Ok laa.. bagi aku.. Muzium ni sesuai utk penggemar katon. Memang banyak specis katon kat dalam ni. Tapi banyak habuk laa.. Tuan pengurus Toys Muzium, sila amik perhatian yer...
Aku anak beranak 2x kali masuk... dah kluar, pastu masuk balik... Sebab cari geng tak jumpa, rupe nyer, dorang tak kluar² lagi... Muzium sekangkang kera tu pon tak bertembung...

Ini budak sangat meragam.. Aku tatau la pasai apa.. Memang saja nak cari pasal bagi ibu dia naik hantu disiang hari.
Masalah nyer, dia takmo berjalan.. nak berdukung!! Kau larat ke nak dukung budak 16 kilo ni!!! mau patah tangan dibuat nyer..


Abis Toys Muzium, kami pon bergerak ke kedai makan... 
laparrrrrrrr... menggegel gegel kelaparan... 
Aku kalo lapar, memang nak menyingaaa jer keje nyer... Muka pon dah macam nak cekek orang!
En.Suami bawak makan kat tempat yang kata nya air asam dia sedap... Tapi bape pasti pulak aku kat erea mana.
Malang nyer, sesampai jer.. lauk dah berkurangan... air asam ade lah.. lauk yang lelain mcm segan jer nak jual. Aku dah malas nak pikir ape dah.. Pikir nak isi perut yang lapar ni jer.. Mulut ko jgn ckp laa.. aku diam seribu bahasa tapi muncung tetap! Itu lah peel aku kalo lapar sesangat... 
Anak² menjadi mangsa kelaparan aku.. Nasib baik si budak mamat tu mau makan, walaupon berkeras mau makan sendiri.. Kakak plak takmo makan. Ahh!! lantak kamu.. lapar nanti jgn ngengada nak buat perangai kat ibu.. ujung² dah kena marah, kena ugut, nganga la jugak 2,3 suap aku bagi...
Abis makan, haaaa.. baru muka ada sinyummmm... :)
Ok.. Jom seterusnya ke mana!!!

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini