April 28, 2010

::PASAR KEMBOJA::










Hah! tgk dah gambo² tudung tadan, kain ela kain telekong, baju gaun, baju labuh tu??
dah kann...? ape perasaan anda?? 
Teruja tak?? tertanya-tanya tak kat mana tempat ni??
Ini bukan expo kat kampung² yer...
Ini pasar yang memang setiap minggu ada.. seminggu 2 kali ok!! Isnin dan Jumaat..
Pasar ni we call as Pasar Kemboja... 
sebab apa panggil Pasar Kemboja? Sebab yang menjual barang² kat sini mostly org kemboja. Cakap nak kata siam tak siam, philipin tak philipin, tapi melayu pon fasih...
Pasar ni memang sangat glemer kat Parit Buntar ni.. org² kampung.. makcik² kampung yang menjual kain ela boleh utang sampai seploh kali tu dok amik kain kat sini lah... Sini memang banyak yang jual dan beli ala ala borong... Nak beli satu2 pon boleh.. tapi ade gerai² yang terpilih...
Aku dok membeli tudung sini lah.. cari baju inner pon kat sini lah..
Tapi SERIUSLY aku tell korang... Sebelum sampai, korang kena tetapkan hati.. kuatkan iman.. setkan dalam kepala otak korang nak beli apa.. apa yang korang nak cari kat sini... Sebab apa, bila sampai kat sini.. automatik dalam kepala korang akan terbit 2 tanduk kerbau!! 
1=korang jadi blur tatau apa nak cari sebab tgk byk sangat.. 
atau 
2= korang jadi tak tentu arah, tengok itu nak, tgk ini nak, tgk itu cantik, ini cantik..
so, penyudah nyer.. ape pon tak beli!
  Tapi kalo tetibe dalam kepala nak beli tudung, bila sampai tiba-tiba nak cari kasut tumit tinggi, memang nak kena lempangan dermaga sakti laaaa!! mana nak ada ceq oiii!!!

Ok, kalo sesape tetibe tersesat barat, nak p Penang, tiba-tiba masuk exit ke parit buntar, kebetulan plak hari jumaat, ingat² lah kat Cek Lala ampa niii... aku kat sini sentiasa ada.. puan nokiah sliding door aku tu sentiasa on... call jaa.. aku akan jawab...
Kalo ampa tanya org² kat parit buntar ni, "kat mana yang depa dok kata pasar kemboja tu pakcik?"
Mesti pakcik tu akan jawab, "pasaq kemboja tu ka? kat permatang tok mahat nuuu!!"
"permatang tok mahat tu tang mana?" hah! jenuh..
So, penyelesaian nya.. call jer Cek Lala.. mesti dia tau!! hak! hak! hak!

ok u olsss... Daaa! muah! muah!
|
|

11 comments:

Nieza Ishak said...

uwaaaaaaaaaa .. perlu aku jengah kalo balik bagan serai .. hihihi

.::CeK LaLa::. said...

Nieja:: WAJIBULGHUNNAH ok!!! tp jgn lupa calling2 i yerr!! hik hik hik

eynda said...

Juling bijik mata!! Mana satu mau beli ni hehe..semua nak! :-D

ONE ZABA said...

uikk...tak boleh bawak org pompuan kat sini ni...B.A.H.A.Y.A.

Apiz said...

bundle tak de ke???

shay said...

akak dok parit buntaq tang mana?

.::CeK LaLa::. said...

@Apiz:
Bundle ape tu? beli bundle ke, jual bundle?

@shay:
Akak dok kat nibong tebal dik.. Tp selalu gak la pegi parit buntar tu.. dekat jer...

ina said...

jenjalan sini nak tau pasal pasar kemboja. nice info..

Ct Baizura said...

dr pukul berapa sampai kul brapa pasar kemboja?

.::CeK LaLa::. said...

@Ina::
Thanks dear...

@Ct Baizura::
Pasar kemboja tu bukak dari pagi pukul 7 mcm tu, sampai 12tgh hari... Isnin & Jumaat jer tau! hari lain takde!

Anonymous said...

pasar kemboja nie dkt Kampung Permatang Tok Mahat ke?

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini