January 12, 2010

::CERITA MASAK WEKEND::

Agak kertu disitu...
Ari ni dah SELASA..
Takpa.. jenji ENTRY!

Ok.. cerita masak diwekend lepas...
masakan yang agak ringkas.. *memang sokmo ringkas jer pon!*
Dijadikan cerita.. Sabtu yang sangat bengang dan bangang sebab ada cha ya nun alip telah mematikan diri betul² depan rumah aku... mim alip ta ya nyer ari senin ari tu dahhh... tapi sebab org kaya kan...
simpan.. dan simpan.. utk apa pon tatau.. sampai depan umah aku tu, memang kayak pesta gitu!
Penin dengan bau.. penin dgn cheng cheng! teng! teng! tak abis² sampai ke tgh malam...
Sudah nyer, sabtu tu aku terlebih tido sudah.. pukul 9 lebih baru bangun.. kekekke...
Bangun² tgk depan umah baikkkk punya kena block.. dah tak blh kluar p mana²...
melepokkk ler kami anak beranak dalam umah...
Memang syok betul melepakkk.. *sebab tak yah g pasar*
aku masak ape yang ada setelah diselongkar kotak sejuk...
So, hasil di hari sabtu!!
TINGGGG!!


*Ikan cencaru dimasak 'bebek'
*cendawan lumur dgn rempah... digoreng bersama telur (ciptaan sendiri)*
*Sayur bayam tumis ikan air*
*sambal tempoyak + ulam timun*

Sampailah ke malam makanan tu... tapi malam nyer aku UP dgn telo dadar...
Habis licinnnnnn!!!
 Malam tu aku buat dadih segera ni..
senang, mudah, cepat dan sedap!!




AHAD:
Cha ya nun alip tu dah dibawak tanam.. aman doniaaaa!!
tapi kan.. tapi kan... sisa-sisa yang depa dok masak tu.. perghhhh... melekat liaaatttt atas jalan raya depan umah nehhh.. haduhhh!! bau nyerr jgn ditanya laaa....
ujan pon tak turun.. kalo dakk.. blh gak basuh najisss mughalazah tuuu!! ptuuiiii!!
Dah boleh p market... tp aku tatappp nan hadooo nak memikir masak apee...
sebab.. sebabb.. tanda² PMS ku dah datang....
aku masak dengan cara yang paling cepat! ringkas! tepat dan padat!!
TINGGGG!!!

*Ikan tongkol masak singgang*
*Kacang buncis tumis kicap* (fav anak²)
*sambal budu* (lawan singgang)

Abis masakkkkk jerr, aku terus buat sesi bebelan tahap murai dekat bebudak + apak nyer!
sebab perut aku rasa mcm terburai.. pinggang aku dh rasa mcm nak tercabut...
dengan umah mcm tongkang pecah dibuat bebudak dua org tu!
Aku rasa mcm nak histeria!!! *ok.. itu tifuuu*
Sesudah sesi pembebelan... aku masuk bilik.. kunci pintu... aku sapu minyak kayu putih kat perut.. tido meniarap... letak bantal atas pale....*motif penceritaan secara detail?*.. then aku tidooooo....
tidoooooooooo... sampai lah aku rasa tak dgr ape² pon yg berlaku kat luar tuu..

Bangun jerr... aku tgk kat singki...

Bekas dadih yg kosong dah meninggi ini.. hurmmm...
makan sungguh depa ni...
Anak² tido bergelimpangan dengan apak nyer sekali...
bagusss... mcm ni lah apak minthaliii... keeke...

Petang tu, anak² aku bangun tido.. kesiannn.. laparr...
tanya tadi makan nasi tak?
makannnnnn katanya.. papa suap...
bagusss!!
Pastu request nak milo cicah roti... ermmm senang banget sehh!!


*Isnin.. PMS menyerang hingga ke tulang sumsum! sakit betul! ape pon aku tak leh nak buat.. melainkan, aku balik umah.. tido sepanjang hari... Hari selasa yang ceria.. tapi budak gurl tu pulak yang 'PMS'!!* huhuuh!!
|
|

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini