January 15, 2010

::BATRISYIA... OH.. BATRISYIA..::



Lagi-lagi citer pasal budak gurl ni...
Ini budak gurl.. kalo takde buat masalah...
memang takde ibu nak meroyan mcm ni tau!
Kamu ni kan Kakak... haduhhh... boleh buat ibu darah tinggi tau!!
Penin melayan kerenah diaaa...

Semalam dah kes ponteng skolah...
balik keje petang tu, aku dah pujuk².. tgk reaksi mcm ok jer...
so ok laa...
Malam tu, bawak p kluar makan...
Nak tido malam.. aku cakap lagi..
"esok kakak pegi skolah ehh?"
tau ape dia jawab?
"iyerr laahh!! kakak tahu lahh!! lagi lagi cakap pegi skolah.. lagi lagi ckp pegi skolah!"
erkkk... *%*%&%&*!(^#(!*&#)!)
dalam hati.. sabar.. sabar....
Aku cakap lagi..
"janji tau kakak..."
"iyerrr!! janjiii..."
siap buat jari mcm ni lagi dengan aku...



Aku pon terima dengan senang hati sambil berdoa, moga² esok hati nya tak berubah...
Bangun pagi... meliat.. sebab tgh mlm tu terjaga cari bantal busuk dia jatuh dari katil...
Aku pujuk bebaik ajak bangun...
aku dukung masuk bilik air...
gosokkan gigi dia...
bagi mandi...
Bila nak pakai baju skolah, dia dah mula buat peel keling dia...
"kakak tamo pakai baju niiii!!! baju ni panasss laaaa!!"
hadoiiii... dia dah buat dahhhh...
aku pujuk lagi...
"ok kalo kakak tak nak pakai baju ni, kakak pegi cari baju lain.. kakak nak pakai baju apa.. kakak pegi amik..."
Aku cakap tu nada cukup baik tauuu! sangatttttt berhemah....
tapi dia tetap keras mematung... dalam keadaan tanpa seurat  benang! *plis don imagine yg aneh²*
"kakak pegi la amik baju mana.. meh ibu pakai kan... dah lambat ni nak p skolah..."
"kakak tamo pegi skolahhh!!"

perggghhhh.. menguji betulll!!
Aku pon.. ape lagiii... ratu air mata pelakon drama swasta terhebat di era 90 an...
"ok fine! kakak memang tak sayang ibu... ibu jer yang sayang kakak.. tp kakak lansung tak sayang kat ibu... kakak nak ape, sume ibu beli... nak kaler, ibu beli.. nak buku, ibu beli.. nak baju, ibu beli... nak ape? kakak ckp jer... sume kakak dapat.. tp bila ibu minta kakak pegi skolah, kakak tak nak, kenapa? kakak tak sayang ibu ke?? kakak tak kesian ke kat ibu??"
ayor mata aku dah meleleh leleh.. merambu-rambu mcm ujan.. laki aku dok dalam bilik air, 2,3 kali jengul kepala tanya kenapa... yer lahh.. aku bercakap sambil menangis mcm kena pukul dek laki... padahal, propa depan anak... *propa aku pon, air mata aku bukan palsu tau! aku nanges betul! sedih hati mak!*
reaksi si budak gurl tu??
masih statik, tanpa pakaian, tanpa suara, tanpa amukan, tapi air mata meleleh...
"sudah lah kakak.. kakak nak pegi mana, pegi lah.. nak buat ape, buat lah.. ibu dah penat nak layan kakak.. ibu dah lambat nak p keje..."
aku amik beg, nak kluar umah.. dan dan tu si Dina meraung...
"ibuuuuuuu!! ibuuuuuuuu!! jangan laa!!" dok tarik beg aku tak bagi aku kluar...
air mata aku jgn cakap laa... merambu-rambu..
"ibu dah lambat la kakak.. ibu nak p keje ni... kakak pegi lah dgn papa satgi..."
*masih propa..*
"tamoooo!! kakak nak ikut ibuuuuu!!!*
teriak meraung-raung anak aku tuuu... huuhuu!!
"kalo kakak nak ikut ibu.. pegi pakai baju skolah..."
"ibu pakai laaaaaa...."
suh aku pakaikan baju kat dia...
hurmmm.. dah ok lah tu... cukup..cukup drama...
aku pon dgn sisa air mata masih ada.. ckp lagi baik² dgn dia... sambil pakaikan baju skolah dia..
"kakak... ibu sayang kakak tau! kalo ibu marah kakak, ibu tak nak kwn kakak, bukan makna ibu tak sayang... ibu sayangggg! ibu nak kakak jadi budak baik... ibu sedih tau kalo kakak tak nak p skolah..."
sambil sikat rambut dia...
"ibu dgn papa pegi keje nak cari duit utk kakak... utk adik.. nak bagi kakak skolah jadi budak pandai... kalo kakak tak nak sekolah, nanti kakak tak boleh pandai.."

laki aku kan.. terdiam jer dia tgk aku dok meleleh leleh ayor mata...
dgn anak pon emo... aterrrr... ratu air mata kannn.. harus lahh!!

dalam keta, dah ok..
sampai depan skolah... dia kata nak abiskan susu dulu..  
*dina still menyusu botol setiap pagi. sbb dia tak suka breakfisrt, dan tak nak minum susu dgn cawan... jadi aku takut dia lapar, aku bagi la susu then dia akan isap dalam keta sepanjang on the way nak g skolah.*
ok aku tunggu... harap² tak berubah fikiran lagi...
aku cakap nak amik gambar dia pakai baju skolah.. nanti nk tunjuk kat opah...
dia pon.. "nak! nak ibuu!!"
huhuhu!


*ini lah budak gurl yang buat ibu nyer preasure setiap pagi!*
NurDina Batrisyia
|
|
|

1 comment:

I want to lose weight said...

Nasib baik kalep mgu pertama je..
Masuk mgu kedua..
Malam sblm tido dah tanya..

"Esok sekolah tak mami?"

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini