December 22, 2009

::PICTCHAA WEDDING YANG BASI::

OK!! Berkurun sudah...
aku tauuu...
hampir sebulan aku nak menyiarkan segala tok nenek gambar kawen bro aku kan!! kekekkeek...
hamponnnn!!!
Aku femalasss... sila luku aku sorang seketul!!

Now.. ini lah hasil nyerr...
Pic aku dah crop2 kan jadi kecik.. supaya akan byk gambar yang blh masuk..
nk tgk pic yang besau2.. masuk fesbuk aku..
Tak add fesbuk aku lagi?? add segera sebelom tarikh tutup!

enjoicee!!!

Dimulakan dgn aksi cucu² Opah dan Wan yang seramai 7 orang *termasuk anak² aku. tu pon ade 2 lagi yg tak balik* yang meriuh rendahkan suasana rumah... Main sepak botol mineral sampai berpoloh poloh! Subjek
utama pecah perut, si abg gumuk itu... badan jer besar, tapi sepak bola terkehel!! Ank bujang aku, jgn ckp
laaaa... sepak bola mengalahkan abg2 dia yang beso2 tu....


::3 Disember 2009; Malam sebok touch up kan hantaran, adalah hari besday adik kami yang bongsu.. Acu OO.. malam tu jugak malam berinai utk si pengantin lelaki.. dan tgk lah jemari anak2 dares tu sume, melentikkk jer sebab penuh dgn inai..::

::Pengantin lelaki ni mencipta sejarah, pakai inai sebanyak 3 kali!! sebab inai takmo merah dijarinya... kui kui kui::


::Hantaran dari pihak kami.. tema OREN.. kebanyakkan nyer kami mencipta dan menggodek sendiri jerr...::

::Me bersama makcik2 rombongan pernikahan::

::Dihari pernikahan.. 4 Disember 2009.. baju KELABU... ade 4 pengantin utk dinikahkan dimasjid yang sama... Dan abang aku diantara pengantin lelaki yang nampak lebih matang dan segak.. perghhh!! puji abang sendiri.. tapi mmg betul pon.. ::

::Menanti dalam debar..::

::Alhamdulillah... selamat sudah dengan sekali lafaz...::

::Upacara membatalkan air sembahyang dibuat dalam masjid jugak.. senang, mudah, cepat dan ringkas..::

::Pengantin bersama barang hantaran dari pihak perempuan.. Tema BIRU...::

::Hari persandingan belah pengantin perempuan.. 5 Disember 2009... Pengantin ni banyak duit ok!! hari-hari pegi balik Ipoh yang sejam lebih perjalanan... relek jerr!!

::Hari persandingan di Ipoh, aku tak pegi... Sebab aku sedia maklum dengan kerenah anak² aku kalo dibawa ke tempat2 kenduri mcm ni.. Tapi aku dah wakilkan pada en.Suami utk pegi...::


::Mak makan hati tgk laki mak duduk makan kat meja pengantin.. dok sebelah pengapit plak tuh!!!
Hamvoiii diaaa... sakan!!::

::ini ajer lah sedara mara yang pegi menghantar.. adik peradik suku sakat sepupu sepapat jer sume...::

::Sabtu malam buat Marhabban dan cukur rambut anak kakak aku... Anak nyer yang istimewa tu dah berumur setahun lebih dah.. Adam Fahim.. Sebab dia istimewa, layanan utk Adam juga istimewa...::

::Adam dah besar.. mengamuk lah dia bila tido nyer diganggu... Abis marhaban, makan² dan sesi karaoke keluarga pon bermula...::

::Esok nyer, pagi2 lagi adik beradik mak n abah datang tolong masak.. semalam lagi dah dok memasak buat itu, buat ini... Walopon abah amik katering, tapi abah tetap nak masak jugak 1,2 jenis lauk takut tak cukup..
Cendol dan bubur kacang sebagai disert memang kami buat sendiri..

::Pagi 6 Disember 2009; memang cuaca adalah sgt menggembirakan.. panas dan cerah... tapi sekejapan jer awan berarak mendung menampakkan pokok hujan..::

::Khemah Cendol dan Bubur Kacang::

::Cuaca masih terang dan org ramai dtg awal, takut ptg hujan... lagi pon, musim kenduri kan.. kena lah berbagi-bagi tpt kenduri...::

::Ujan lebat menyambut kedatangan pengantin... Kesian pengantin kena hujan.. dekat pemegang bunga manggar tu lagi kesian. Takdak sapa nak payung depa.. kesian anak² buah aku tuuu.. hehehhe!!::

::OREN.. pasukan mana eh??::

::Mari menepong tawar pengantin.. Baju ai samer kaler ngan pengantin ok!!::

::Hujan selesai, pengantin pon menuju ke khemah makan... Abah selaku ketua rumah membaca doa selamat utk pengantin dan para tetamu... elok matahari pon menjelma dgn panas sampai ke petang... Amin..::

::Kesah siang dah abis, sambung malam pulak... Malam, aktiviti makan² bersama keluarga sambil bersantai.. Tukang masak char kuew tiau diimport.. heheh.. sedara abah jugak pon... makan sampai kembung!::

::Seronok berkumpul dan bergelak ketawa setelah penat di siang hari...::

::Pengantin bermanja-manja lah pulak kanss..::

::sambil makan, sambil berkaraoke seisi family konsep nyer... kann...::

*Ade video aku nyanyi pakai kasut terompah.. tp aku xmo upload! sebab nyerrrrr... malu seyhhH!!::


::KELUARGA KECIL KAMI::

1 comment:

adikmanje said...

ILA...KAK ADIK TENGOK WIFE NIZAM DAH ROPE KO JE MASA JAMAN MUDA2 DULU LA...WAKAKAKAKA...

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini