November 2, 2009

::TERAPI MINDA DAN JIWA::

Jumaat lepas, saja aku amik EL...
nak merehatkan minda dan jiwa di rumah...
sambil2 aku kemas umah yang dah takde rupe rumah kekdah nyer...
Anak² aku tetap antar ke pengasuh walopon aku bercutian sana...
gaji jalan dowhhh!!

Memula dalam kepala hotak aku, nak terapi minta jenjalan n suping²...
Tapi memikirkan aku sensorang, mcm tak layan la pulakkkk...
Aku tuko pikir...
Gegas aku antar anak² ke pengasuh, aku zasss ke pasar borong...
Bukan borong sayur mayur, ikan ikan ape sume ehh...
ini borong kain baju, tudung serba mak nenek...

Kat parit buntar ni, setiap minggu hari isnin n jumaat akan ada pasar jual kain ela, kain pasang, kain baju, kain tudung mcm2 jenis... They call Pasar Kemboja... (mmg kebanyakkan org kemboja yg menjual nyer pon..)
Kalo u olss datang sini, memang pendek akal la nak memilih.. BANYAKKKKKKKKKK sangat pilihan.. murah murah dan cantik cantik!!!
Aku tujuan ke sini, nak cari tudung jerr... al maklumlahhh.. tudung ala ala CT kan skang ni dh melambak... aku dan rekey² dah last week.. dah rembat la 2 helai.. minggu ni aku dtg lagi.. rembat lagi banyak helai.. hehhehee... sebab murah dan cantik.. berbaloi kalo aku beli pon...

Balik dari pasar kemboja, aku balik umah dulu... bekpes pagi yang heaven.. salad timun, tomato n dresing.. verangan ala ala org diet gitu.. padahal, malas nak beli bekpes, itu jer yg ade kat umah.. bantai buat salad.. hahahhaha!
Lepak² tengok tivi.. bukak radio kuat²... kemas umah.. mop lantai.. sapu sawang... Sidai baju... Aku kalo nak wat keje bagi laju dan lancar, mesti kena dengar lagu.. baru ada SEMANGAT nak wat keje.. heheehe...

Dah setel sume, aku pon bergegas ke agenda yang seterusnya...TERAPI MINDA DAN JIWA...
Aku ke salon yang selalu aku pegi... auntie kedai tu pon dah kenal aku ni regular customer dia...
Aku tanya auntie tu, "ape yang bagus utk saya buat kat rambut saya?" (soalan apakah?)
Auntie tu gelak gelak kan aku... dia pegang² rambut aku.. "u mau buat apa? cuci? potong?"
hehhehee.. aku cakap la aku nak wat treatment...
then, bermula sesi TERAPI MINDA DAN JIWA....
sambil auntie tu cuci rambut aku, dia suggest kan aku suh wat rebonding.. sebab rambut aku ala ala keras kejong gitu... nak pulak rambut aku skang dh panjang... kalo kering haruslah mengerbang mcm langsuyor heehiiiieeeaaaa kan!!! wat rebonding baru nampak cantik dan ayu gituuu.. apekah harus??
Belom sempat lagi kilang otak menghantar memo terus dihati aku berkata... Oh no no no!! uwang saku ku semakin surut diketika ituuu... hanya mampu buat treatment sajorkk..
Itu pon setelah aku berpikir panjang dek kerana desakan kepala aku yang makin hari makin ronsing dgn tahap kegatalan dikepala yang mencucuk cucuk!

Aku siap bawak novel lagi takut² aku terlentok baikkkkk punya kan.. (aku penah terlena siap mimpi lagi kat salon gara-gara lama menunggu rambut aku disiapkan. Terkejut dah terlebih lentok..aku bangun control² ayu tgk² keliling kut kut ade org terperasan aku dh terlentok... )
Kali ni aku bawak novel, dengan harapan tidak tertido lagi...

Abis terapi kepala... aku pegi pulak terapi mata... aku bersiar siar di dalam kedai bundle...
Kedai bundle ni erea umah aku jer...
korang layan tak barang² kat bundle??
Golongon marhaein mcm aku ni, harus lah melayan bundle² sume ni kann...
Memang layan laa aku tgk baju bajan dalam kedai bundle ni...
Paling murah aku tgk, 2 hengget.. dan paling mahal... 20 hengget!
Baju baju nyer kenalah pandai memilih...
Nasib badan baik, boleh dapat yang branded beserta tag yg belom dikoyak dan meterial yang masih elok dan cantik...
Nanti lah aku buat entry lain pasal baju bundle yg aku penah beli...

Abis merayap, aku balik umah lepak².. makan nasi ayam... tengok tivi...
Cukup time, aku g amik anak² kat umah pengasuh...
Pastu bawak plak depa ke supermarket nak cari kasut utk dina sebab esok nak balik ipoh... Yeayyy!!
|
|

1 comment:

ONE ZABA said...

macam ufo pun ada tu...ahakkk!!!

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini