October 4, 2009

::RAYA OWH RAYA (3)::

Malam hari raya pertama tu, kami adik beradik satu family sume berkumpul utk membincangkan tentang "persiapan" utk bro aku bulan doblas ni... aku asek kena marah jer ngan dorang, sebab aku mcm tak masuk port.. yer lah.. dh tgh2 mlm, aku kena lah bagi tido anak.. bagi tido laki.. depa lain laaa.. anak depa dh besaq... blh tidoq sendiri.. huh!!!

hehehhe.. pagi tu, kami serapan ramai².. mcm biasa.. mcm² topik kluar kalo dh berkumpul ramai² mcm ni...
depa ni asal aku amik gambaq jaa.. takdak benda lain... "tu nak boh kat blog dia lah tu..."
tau takpa!!


di rumah masih ada lagi org datang beraya... tapi tak ramai laa mcm semalam...
masuk tengah hari, kami suma siap² nak berjalan raya ke umah sedara mara yang jejauh plak...
Memula ke umah makcik aku di Lenggong... siap ngan makan nasi tengah hari.. lauk ikan bakar.. fresh dari ladang!!! memang menyelerakan... nak pulak, sume time tu sangat lapaq tak hengat! makan tak kalih belakang dah!
Pastu makan mangga, makan durian belanda... haduhhhh.... penuh perut!

Balik dari Lenggong, singgah umah makcik aku di Pokok Asam, Taiping...
Kat situ, memang terkenal ngan mee kari mavveless!! Laksa pon ada gak.. Tapi aku melantak mee kari laa.. fav tuuu...
Balik tu sume kekenyangann... Esok mak kata, nak wat kenduri masak² n makan... YESS!!!

Okey.. cerita raya kedua abis..
|
|

1 comment:

MaizaC'Joe said...

salam

syoknya raya....

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini