September 9, 2009

::DAPOR KU DI 3 NEGERI::

Tiba-tiba mesej pertanyaan dari seorang blogger diutara semenanjung ni menarik minat aku nak wat entry...
hehehhehe.. mekasih kuina! walopon mesej tu tertera kat msgbox dah 2 ari.. baru ari ni aku terpanggil nak menjawab dan skaligus nak wat entry...
Aku dah pon menjawab soalan dia tu kat mesejbox...

"kuina.. dapo saya di PARAM 3 negeri.."

tau kenapa aku jawab mcm tu??
hurmmm.. sesape yg ada di erea² sini.. tahu lah kenapa.. sebab, dalam masa beberapa minit sahaja aku boleh menjelajah 3 pasar ramadan (PARAM) yang ada di 3 buah negeri.. perak, kedah dan pulau pinang... hehehhe..
sila cemburu secara berjemaah yerr...

Itu lah kelebihan duduk kat sini... Umah aku di Nibong Tebal, Pulau Pinang.. aku datang keje, masih dalam negeri Pulau Pinang. Bila datang bulan ramadan, dapor aku yang berasap hanya di 3 pasar ni dan aku akan ulang setiap hari bekerja.. Waktu cuti, aku masak! eh.. dah posa ke 19, aku belum masak yang betul² masak lagi utk berbuka kat umh. 2 kali hari minggu asek balik kampung jer...

Tapi setiap hari hati bekerja, aku akan ulang pasar ramadan parit buntar, perak atau pon bandar baru, kedah atau pon pasar ramadan nibong tebal, pulau pinang. Di setiap PARAM tu ade keistimewaan makanan yg tersendiri... mcm kat parit buntar tu, en.suami suka taufufa yang meleless... dan nasi ayam appolo yang merembess... Macam kat bandar baru plak, nasi ayam berempah atau nasi anje... kat nibong tebal, bakso yang gratis bangattt!!!

Itu lah dapor aku pada bulan ramadan ni... redhooo jer lah mekkk...
Tapi ade satu hari tu kan.. aku ronda pasar ramadan ni, mmg selengee betul.. aku blur tatau nak beli ape, tatau nak makan ape.. last² aku rempit balik umah, singgah kedai beli bawang, beli rempah kari, beli santan kotak. Pastu sampai umah, aku ngorat daun kari uncle india sebelah umah... masuk dalam umah, sinsing lengan baju, berkuntau masak kari kepala ikan nyok nyok!
Lagi 15 menet nak berbuka, aku kalut masuk bilik air mandi ala kard! *melengesss hokeyyy!!*
Waktu berbuka, en,somi sound..
"ni kari beli ke buat?"

dengan rasa penat yg belum habis, aku jawab...
"buat la yang oiii... tak tgk ke ibu dok kelam kabut kat dapo tadi tu..."

en.somi diam! terkedu! terkesima!
dan makan dgn penuh kejiwaan melayan kari kepala ikan hasil buatan si isteri...
aku dok tgk ke anak² n somi aku makan.. sambil aku dok makan benda² lain.. kuih muih... minum ayor bergelen gelen...
en.somi sound lagi..
"tak nak makan nasi ke??"

Aku sengeh... "makan jer lah dulu.." seronok aku tgk anak² n suami aku mkn nasi hasil masakan aku.. rasa berbaloi baloi kepenatan mengejar masa... tp tak leh la buat selalu.. mahu aku jatuh terjelepok karanggg...

"lambat lambat satgi.. abis la kepala ikan ni..."

Hamboiii... laki aku ni... menguji nampak!!

Memang aku tgk dia makan dgn penuh selera.. 2 kali tambah u olsss!!!
Sedap sangat ke kari aku tu??
Aku pon capai pinggan, senduk nasi... berkongsi kasih kepala ikan dgn suami... seronok tau.. main laga-laga tangan.. berebut-rebut ikan.. kah kah kah!
|
|
|

1 comment:

kuina said...

PARAM 3 negeri.. hebat tu...
Parit Buntar, Nibong Tebal, Bandar Baharu...

sy ada saudara kat Jln Sempadan ke Sg. Bakap.. tiap2 hari ke luar negeri.

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini