September 11, 2009

::DAH VELI VAJU GHAYER::

Bukan ke ari tu aku berjanji mau belikan baju bajan raya tuk anak² sajokk..
tapi kan.. tapi kan..
aku sudah terjebak dgn keindahan syurga idaman baju bajan kat expo parit buntar tuhh!!
Aduhhh.. duh! duh! duh!
Aku hampir merambang mata ditengah hari rembang meround satu pusingan expo tu...
Nasib la dikala tengah hari ceng ceng.. kalo dipetang hari? dimalam hari dingin.. mahu 4,5 kali pusingan expo tu aku tawaf!!
Serius u ollsss.. baju bajan nyer tak kurang haibat seperti dibutik² terkenal idaman u olss!!!

Tapi.. harus diingatkan...
Aku hanyalah pekerja buruh kasap yang memakan gaji disetiap 25 ari bulan.. Oleh itu, aku haruslah menyedarkan diriku, bahawasanya aku hanya layak membeli baju ghayoo di expo² spt itu.. sob..sob...
Tapiiiiiiiiiii!!!!
i tell u olsss... jgn pandang sebelah mata jer... jgn buat jeling² manja bila u ols lalu kat depan expo tuhhh...
try masuk dalam tengokkkkk!!
Mahu sejam pon belum tentu u ols blh keluar lagi taWWW!!!

Baju kurung moden? baju kurung pahang? Nak tangan baju siti nurhaliza? Nak tangan baju jerot tak jarot? Ampa mai la sendiri tgk!!
Tudung ariani tak ariani.. tudung awning tak awning... tudung ape lagi.. syria ke, mesir ke, pendek kata pjg xkata apa², suma ADA! MACAM² ADA!!!
Ai rembat 2 helai tudung awning separuh yang berharga 10 hengget sehelai.. aku beli 2, dapat 18 hengget! Ai laikkk!!!
Ape aku kesah? aku nak pakai utk hari²... kan!

Ok..
Sebelum ni aku memang tak berhajat nak belikan baju raya utk en.suami kan.. sebab nyer, kata aku baju raya dia yang tahun lepas masih elok segar bugar lagi...
Tapi kan .. tapi kan..
aku sangat kasihan melihat memek muka dia bila aku aku ajukan soalan itu buat kali ke 2..
"Baju raya ayang tahun ni pakai yg tahun lps nyer yer??"
Dia diam jerr.. sepatah haram tak jwb mende...
Diam dia ade 1 makna jer bagi aku...
::50 -50 setuju dgn tak setuju.. sbb kalo dia tak setuju, mmg dia akan trs terang...::

Penyudah nyer.. beli lah jugakkk.. kan!

Memula aku pusing mencari baju si bujang aku Darwish tu..
Nak cari kaler yg seakan-akan sama dgn baju last year... *sbb masa tu blom terpk nak belikan baju apak nyer*
pusing punya pusing.. baju anak tak jumpa.. baju mak dia dulu yg jumpa dan berkenan dihati.. terus terbeli.. nyehhh!!

SEE!!
baju ai.. mantoppp kan?? ai laikkk tau!
Kain dia jenis mcm kain wat tudung awning tu.. Saiz M.. try, mmg sedang elok jer ngan aku.. bahu terletak elok.. baju pon tak fit sangat... kira ngam soi lahh!! terus aku rembat! rege dia RM68 hengget sajorkkk.... *motipp bgtau rege?*

Pastu dikedai yg sama, aku rembat baju tuk si daraku Dina...

Ade lah ala ala jugak kan..
U ols nak tahu, ayat bertuah si dara aku tu bila tgk baju raya dia ni?
"ibu.. ermm..ermm. napa ibu beli lagi baju ni? kan erm..erm.. maktok dh beli dh baju pink tu? napa ibu beli lagi?'
"laaa.. xpe laa.. baju pink tu pakai la kat umh mak tok.. baju ni pakai kat umh opah..."
"oooo..." tp muka mcm tak puas ati..
"napa kakak? tak cantik ke?"
"tak cantikkkk.." slow jer intonasi nyer..
bertuah betul anak aku ni.. tahu la awak tu pinky crazy.. dpt baju lain kaler dh merungut...

Pastu dh abis satu pusingan expo tu, aku tak jumpa lagi baju adik yg sama kaler.. kalo ade pon, saiz plak tak xde..
Aku merayap pulak ke kedai² luar dari expo tu...
And last jumpa jugak!

Jgn terpengaruh.. baju tu kecik jer.. tp dlm gambar nampak cam besar lah kan...
Baju adik tu, rege dia 38 hengget.. sbb ikut saiz...
Pastu aku terpandang baju kaler sama mcm adik, tp utk org tua.. aku pikir dan timbangtara onkos dlm wallet, ermm... amik jer lah.. kesian plak kat che abe aku tu nanti... dia tu muka jer nampak garang.. tp dalam hati ade kolam bunga²... cepat sentap pon sama... dan akhirnya, aku berkeputusan.. beli lah jugak utk en.suami baju sama ngan si bujang...


takde brand ape2 jerr.. tp kain dia aku suka, lembut n tak licin.. dan aku yakin kain dia tak panas...
2 pasang baju anak n apak, rege 100 hengget...
ok cukup!
Masih dalam bajet... so, tutup mata.. masuk keta, balik umah!!!
Setel baju raya!!
|
|
|






blogger-emoticon.blogspot.com

3 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

puas hati kan dh dpt beli baju raya..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

puas hati kan dh dpt beli baju raya..

kuina said...

amboi baju biru ittewww...

SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR & BATIN
* Tiada kesalahan yang sengaja dilakukan dan tiada kesalahan yang tak dapat di maafkan.

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini