August 28, 2009

::MENU SAHUR PERTAMA BANGUN SECARA MENYULOR::

Kenapa sahur pertama??
Padahal ari ni dah 7 ari puasa... *seminggu dah dik nonnn!!*
Bulan aku mengambang tak surut²... Sampaikan anak bulan pon tak terdayoo nak muncul!!
Gigih tau hakak kome ni bangun pepagi nak berkuntau kat dapo...
4 PAGI NOKSSS!!!
SANGAPPPPP!!!!

Nape aku tak masak malam tadi jerr...
Sebab nyer.. malam tadi dan juga malam² sebelum nyer.. aku tido awal... 11.30 hakak dh merangkak masuk bilik taw!!!
Al kesah.. sebelum² ni sebab makanan sume telah dibeli pada siang ari.. dan en.Suami juga belum berkeyakinan kata nya mau posa.. takut sakit nya datang balik.. hurrmmm.. adakah itu alasan logikaa??? hakak tamo subahat dikk!! hakak bangun jugak pepagi, kejutkan dia sahorr.. tp dia namooo... hakak nak buat ape?? udah lerr aku bulan mengambang.. al tarikan selimut lah balik kannn... harus gitu!!

Dan pagi ni aku GIGIH lagi bangun pukul 4 pagi memasak secara laju².. simple... tp menyelerakan... ermm.. yummyyy!!!
Kaedah nyerr.. aku bangun pagi ni tersangatlah behave...
Takut anak² aku yang bertelinga capang itu melompat jua dari katil jika aku turun katil secara melompat hingga bergegar... grrrrr.....
Betulllll korangggg!!!!
Anak² tu kan.. hishhh... kalo aku bangun jer dari katil tu.. mesti dorang pon akan bangun jugak... Ape aku ade aura magnetik kah?? Bukan setakat bulan posa jerr.. hari² biasa aku nk p keje pon mcm tuuu...
Aku bangun lah pukul bape pon.. aku kesiangan ke.. aku bangun awal ke.. asal aku turun jer katil.. nak bukak tombol pintu... berdesup dorang pon sama bangun berdiri belakang aku nak kluar bilik jugakkk... Hadoiiiii!!
Tapi... ok kalo dorang bangun.. then dorang akan tido balik atas sofa tanpa aku suruh.. Tapi kaaa.. hazab nyer kalo bangun suh bukak tv nak tgk kimoshhh (mickey mouse)!!!

Tapi pagi ni aku berjayaaaa!! YEEHHAAA!!
Aku bangun SECARA MENGGELONGSOR ke bawah supaya spring² katil itu tidak bergoyangan lalu mengejutkan anak2 ku.. aku merangkak (betul ni taw!!) aku merangkak pegi ke pintu... Aku pulas timbol pintu very the smoothly hokeeyyy supaya pintu itu jugak tidak bergegaran.... keh keh keh.. Semacam pencuri lagak nya aku!!! Dan akhirnya.. berjaya jua aku memboloskan diri utk kluar dari bilik ituuu..
blogger-emoticon.blogspot.com

Di dapo.. aku berkuntau secara gerak perlahan.. supaya tidak terjadi pencemaran bunyi...
keletung! kelentang! kelentung! kelentang! *sound sintem pelan² jer tau!*
Lagi 10 menet jam 5, aku sudah selesai menyiapkan 2 jenis masakan ini...

++ brokoli mix carrot tumis sos tiram ++
++ ikan kembung&Cencaru masak taucu ++

brokoli itu adalah fav aku yg tersangat...
Carrot itu adalah tinggal sebatang yg sudah ilang segarnya kerana kulitnya sudah berkedut agak kehitaman dan batang nya lembik lembikan gitu.. sekali aku pandang sudah sepertiiiii.. ememmemme.. ade sedikit lucah disitu... harap maaf! hehehe...
Ikan² itu sudah maklum dh beberapa ari tinggal mereka berdua aja di dalam kotak sejuk... setiap hari mereka dikeluarkan, direndamkan.. tapi akhirnya mereka disimpan kembali di dalam kotak sejuk... Namun pagi ini.. mereka berdua berkhidmat juga utk aku.. mengisi kekenyangan perut ku dan perut suami ku.. sorang seekor.. jgn berebut...

Elok sedang kami menghabiskan nasi.. choiiihhhhh.. kluarlah dua beradik itu dari bilik dalam keadaan melelong-lelong mamai dan terus mengumban diri di atas sofa... hurmm.. bangun jugakkk... haihh...

Dan aku.... teruskan kerja² lumrah org perempuan.. sampai lah subuh.. sampai lah aku masuk keje skang ni hah.. tak tido lagi walo sekejapan ok!!! Dan la pagi ni sejukkk.. ujan baekkk punyaa... haduhhh dugaan!!! Tapi takpe.. ari ni jumahat kann... balik tgh ari kang harus aku mengQada tidur ku dirumah...
blogger-emoticon.blogspot.com

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini