July 17, 2009

::NO ENTRY TP ADA.. KASIH SI KAKAK::

Lately, aku sangat menjadi malas nak update belog...
nape ehh??
rupa paras belog aku pon dh aku tuko...
still masih belom mari mood nak berbelog...
JIWA KACAU KAH AKU??
huhuuhhuu... hmmm.. yer lah tu kot...

Tapi kenapa yaa??
Kerjaan aku pon aku main buat so so jerr...
Balik ghumah, aku layan novel sampai lebam!
Selagi anak aku tak merengek.. selagi tu aku lah tu khayal dlm alam novel...

Ni pon, sambil nak siapkan satu entry ni, mcm2 hal yg aku buat dulu...
donlod lagu lah.. search videoklip lah.. layan belog kwn2 lah..
KERJA??
Satu hape pon aku tak sentuh ari.. BOLEH??
Ehh.. ade ade.. td ade student nak pinjam barang.. hah! ada.. ada.. ade keje lah jugak td kan... huhuh!!

Ape lagi nak merepek nii?? emememmemee...
hah!! 2,3 ari lepas.. amik anak2 daku dr umh pengasuh, aku tgk kat dahi si mamat darwish tu ade kesan lebam dan benjol!
Aku tanya kakak dina, napa ngan dahi adik.. kakak ckp..

"Haaaa!! td.. adik.. adik kena botoi!!"
"kena botoi kat mana?"
"Kat umh mama laaaa... kena botoi!"
"sapa buat??"
"mama laaaa!!"

Adoiii.. kakak dina ni mmg style ckp terbalik.. susah kalo nak fahamkan ape yg dia ckp.. melain kan aku kena tny pd pengasuh sendiri. Ekceli jauh disudut ati, aku tak nak laa berperasangka buruk ngan pengasuh tu walopon ati kecik aku ckp mcm ade yg tak kena.. Aku call la dia...

"kak zila... ni sj la nk tny.. dahi mamat ni kenapa benjol? Tny dina, dia dok merapu dia lah.. kata kena botoi.."
"haaa... td la tuu.. depa dok main dlm bilik ayaq. tah mcm mana berebut apa tatau, dgq2 jaa mamat dh ghreyau!"
dalam hati aku.. dia tinggal anak2 aku mandi dlm bilik air? dia mandikan ke atau drg mandi sendiri?
"hemm.. xpa lah.. saja laa tanya..."

Tgk pd benjol nyer, mmg ketukan yg agak kuat la jugak. Aku tak leh nak ckp apa2 sebab anak2 aku ni mmg suka bergaduh. Dina ni tangan cepat. Kalo dia marah kat adik tu, pantang ade benda kat tangan, cepat jer dia nak buat adik. Kalo kat umh, dgn aku pon, aku tak larat nak pekik! memang drg suka bergaduh!
Mandi sendiri dlm bilik air tu pon, dgn aku kat umh mmg selalu jugak. Tp aku tak bagi drg tutup pontu bilik air. Alahh.. budak2 tu nak main beria pon, dlm 5-10 menet jer, pastu dh ade salah srg nanges. Bila dh start nanges tu, aku stopkan lah enjoy time drg. Bagi mandi drg betul2. Tapi itu kat umh aku, dgn aku, ibu nyer sendiri. Jadi ape2 pon, aku sendiri yg tanggung. Ini duduk ngan org, kau buat anak org mcm kau buat anak sendiri ape hal? Kalo jadi ape2 kat anak org, ko jwb ape? haihhhh!! Tah laaa...
Bila aku fikirkan balik, budak2 tak reti menipu. Tapi Dina ni, kdg2 dia suka ckp terbalik yg buat org konfius. Kalo nk dgr dia ckp betul2 kena tunggu dia ckp sendiri tanpa kita suruh atau tanya (*sebijik perangai papa nyer*).
Dan petang tu, aku amik air batu nak tuamkan kat dahi mamat darwish. Kakak dina plak volunteer nak buatkan. Pastu dina suh ibu amik gambar, sbb ibu tgh pegang hp masa tu (*ini peel ibu la ni..*)






*kakak dina yg baik hati*

*huh! dlm malas² pon berjela jugak entry aku*


No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini