June 2, 2009

::RINDU KAT MY DnD::

Baru sehari aku tinggalkan anak² aku dah rindu!
Sepergian aku ke Terengganu, anak² aku tinggalkan dgn mak aku di kampung.
Bukan tak harap suami aku menjaga. Tp Suami aku ni slalu sgt byk aktiviti outdoor.
Sian kat anak² nanti. Takpe lah antar kat opah, at least ati aku senang.
Tp bukan niat aku nak menyusahkan org tua aku dikampung.
Cuma aku rasa lebih selamat ditinggalkan dikampung dari ditinggalkan bersama bbsitter.
Aku antar drg ari sabtu lepas, kebetulan abang aku ade balik kg.
mak aku suh aku balik jugak. Plan asal, nak antar ari ahad atau isnin.
Balik tu, aku hny balik dgn anak² bersama my mewwah.
Nak jadi cerita, mewwah aku tayar pecah kat Bagan Serai!
Meletoppp ok!!
Sib baik tayar belakang yg meletop.
Kalo tayar depan yang meletop, nauzubillah! Tatau la apa jadi aku ngn anak²!
Yerlah, kira masa tu aku drive agak laju jugak lah...
Terus aku calling² en.suami yg sedang enak ulit tido kat umah!
Aku paksa dia suh dtg kat aku di Bagan Serai tolong tukar tayar!
hehhehe... padahal, bengkel keta bersepah kat pekan Bagan Serai tuh...
nak jugak bermanja dgn suami.. Yer lah..
Walopon banyak hal yg aku leh berdikari,
tp ade jugak bab² yang aku perlu meminta bantuan dari suami terchentaaa!!!
Dah setel² ape sume, aku pon meneruskan perjalanan.
Suamiku, patah la balik umah... hehehhee..

Ini bujang saya, lebih kurang 10 menet perjalanan dr Bagan Serai lps tuka tayar,
dia pon pengsan!! Mmg masa papa dia dok sebok tuka tayar tu dah dia dok meleleh cari mood nak tido... Isap jari.. golek² dlm keta... main bantal bucuk! HeyyY!!
Itu bantal kotak² arr.. sangat bucuk sangat acemmm taww!!

Ini si kakak yg amik kan.. dia boring!
Suh tido, taknak tido..
Last² dia tido jugak... sbb adik dh melayar, dia xde kwn nak main²..

Memang ler anak dara ibu sorang ni ngikut ibu..
Tu tgk lah tu, posing dgn hp ibu.. amik sendiri taw!
hurmmm.. budak² skang kan..
celik mata jer, sume ade!

Sebelum aku nak tinggalkan drg...
Ibu: Kakak.. kakak ngan adik dok ngan opah eh.. ibu nak balik..
Kakak: balik mana?
Ibu: Balik papa laa..
Kakak: wat pe?
Ibu: Ibu nak keje...
Kakak: tak boleh!!

Aduhaiiiii...

Percubaan skali lagi..
Ibu: Kakakkk.. ibu balik eh.. ibu nak keje...
Kakak: keje mana?
Ibu: ibu nak keje jauh... ibu naik bas...
Kakak: nanti kakak nangis.. ibu tak balik...
Ibu: Laaa... kakak mana blh nanges.. kakak kan nk skolah.. mana blh nanges²..
Kakak: ermm...


Percubaan terakhir...
Ibu: Kakak.. ibu nk balik ni eh.. ibu nak keje.. blh eh?
Kakak: Boleh.. ibu keje? nek bass? kan.. kan.. kan.. Adik..adik.. ibu keje nek bas!
Adik: ibu..ibu.. nak nek bas!
Ibu: ok.. ok.. nanti ibu bawak naik bas...
Ibu: Kakak main ngan adik elok² tau! jgn buat adik eh...
kakak: Ok ibu! *buat jari peace*
Ibu: kakak kena sayang adik.. ibu xde...
kakak: ibu p mana? *aduhhh!*
Ibu: ibu nk balik keje laaa...
Kakak: alaaaa... tak nak lah...

Pulak dahhh!!

Last kopek, acu dia bawak ronda naik motor... seronok lah drg.. sengeh² jer...
Aku start keta, balik!

Malam tadi aku call
Ibu: kakak... kakak buat ape tu?
Kakak: ibu... *suara mcm org nak nanges*
Ibu: Kakak dh mkn?
Kakak: dahh.. ibu.. napa ibu tak mai amik kakak??
Aduhhhh!!
Ibu: kakak.. kan ibu ckp, ibu keje jauh... kakak jgn la mcm ni... kakak tido eh.. adik mana?
Kakak: adik tido... ibu...
Ibu: Kakak.. kakak tido tau!! esok ibu tipon lagi eh... bye kakak!
Kakak: Bye ibu!!
Ibu: I love u kakak!!
Kakak: Aiiyuuuu ibu...


Hurmm.. itu lah!
Anak dara ku nan sorang tu.. mmg lah sangat tak blh berpisah dgn aku.. dia dah besar kan.. sume dia nak tahu.
Tp adik nyer si Darwish tu, takde hal! dia ok jer.. letak kt mana² pon relek jer dia.. Janji ade bantal busuk, ade lori atau keta mainan, dia dh leh bawak diri...
Tapi aku dh pesan dgn papa nyer, kalo anak meragam, balik la kampung amik drg...
Rindu pulak aku kat My DnD! (Dina n Darwish)

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini