April 27, 2009

:: SEBEL DAN OUTING::

Sabtu lepas adalah hari yg sangat 'sebel' utk aku!
Utk sekian kali.. aku menjadi marah atau ala ala tunjuk merajuk sebab permintaan tak ditunaikan! Heshh!! Ape kena lah ngan aku kan?
Sudah nyer.. sabtu itu aku tidak melakukan sebarang kerjaan termasuk lah memasak..
hatta memasak sarapan!! Huhuuhuu!!!
Kijam kah aku hanya membiarkan anak2 ku minum susu jer pagi tu..
aku pon minum ayor pearl coco jer pon.. cicah ngan sekut!
Masuk jam tengah hari.. perut aku mula berkeroncong..
Dan aku yakin, anak2 daku jua kelaparan.. walopon drg tak minta nasi lagi.. tapi...
Cara dorang panjat meja makan selongkar segala sekut dan kopok yg ade atas meja,
aku tahu anak2 daku sedang kelaparann...
Huaaghhh.. MAKAN BUDOKKK!!!
Akhirnya, aku bertekad!
Bertekad utk membawa anak2 daku keluar dari rumah ituuu!!!
Yearghhh!! TEKAD aku telah berhasil!!

Aku siap2kan anak2... Start enjin 'My Mewwah'... JALAN...
Babai papa!!
Dok la umah sensorang!!
Kami nak g jenjalan!!
heh! takde lah.. papa nyer g men badminton...
Tu yg wat aku sebel!! janji nak balik ipoh!! tak jadik! HuuuwaaaAA!!

Sebenar nyer ade wat janji jugak pagi tu ngan akak cantik...
tp minit2 terakhir, akak cantik tak jadi g.. PLAN CANCEL! hhuuhu!

Okeh...
Kereta bergerak ke arah utara... dalam kepala cuma nak release kan anak2 jer..
Tp ape2 pon isi pewot dulu... dan aku sampai lah ke JUSCO PERDA...
Gamble taw!
Tapi ini kali ke dua dah aku outing ngan anak2 tanpa papa...
Memang menguji kewibawaan dan kesabaran sket..
tp takpe, ini lah masa nyer aku nak tunjukkan betapa prihatin nyer aku dgn anak2.. *sebab aku kat umh sgt GARANG ok!*

Sampai kat JUSCO PERDA, tpt utama aku tuju.. KFC!!
Isi pewot dulu yer anak2... lapo banget anak2 aku...
Kakak abis seketul drumstik + wedges...
adik drumstik seketul + coslow ibu abis kt dia sorang..
ibu abiskan.. ayam 2 ketul!! ahahahahah!!!
Nampak nau ibu yg lapo tak hengat!
(sori geng! pic tak dek... aku mls nak mengotor kan camera aku dgn jemari ku yg berlemus lemus ittew!)

Abis makan, kami ronda2 lagi... Hazab la aku kena dokong adik..
sbb ibu lupa nak bawak stroller... *adik kan tak ske jalan..*
Sekejap2 tu ok la adik jalan.. pastu nak berdokong jer lah dia kalo takde stroller..
Aku dok berangan jer nak cilok stroller barang kot ade sape2 yg tertinggal kat tepi2 tu...
Tapi nan adooo!!
Hazabbb la aku berdokong sgale...
Tapi pastu, mata aku tertancap ke arah sesuatu yg sangat best utk anak2 aku...
di sini!! (sini leh amik gambo sbb tgn dh bersih)

Berhabisan lah duit2 ku di sini...
30 menet 4 hengget ok!
takpe lah.. utk anak2 i kan.. i redo jer lah...
Memang anak2 daku sangat teruja hokkay!!!
Masuk jer tpt tu terkinja-kinja dorang tatau nak memilih nak main ape...





Kluar dr Wonder Park tu, p lak kat mesin menghabiskan duit hengget..
Nak elak, tak leh dah.. sbb berdepan jer pon ngan tpt drg main memula td..
Sebelum masuk kat Wonder Park tu dah kakak dh ura2 nak ke situ..
Akhir nyer.. redo lah lagi aku...
Tapi aku sangat hairan dengan perangai anak dara ku nan sorang itu!
umo bari 4 tahun, tak masuk lagi tau.. bulan 9 ni 4 tahun genap..
tapi ke perangai nyer! MashaAllah!!
Macam dia tu dah besar... Ke sana ke sini, merata alam dia lencong!
Sorang2 pon relek jer dia.. tak takut lansung!
Aku pulak mata mmg tak lepas dok tengok dia jer.. mana lah tau!
Anak dara aku tu kan seksi mcm ibu nyer, hehhehe...
Zaman skang, aku mmg tak percaya!
Takut wehhh... Nak ada anak sorang pon bukan nyer senang!
Ni kang senang2 jer.... Heshhh!! Nauzubillahhh!!!


Ibu beraksi serius ok!!

Aku sangat teruja dgn menatang neh!
Sangat comel tgk budak2 tu dok usung dia..
Kayuh ngan kaki.. tangan leh pusing2 stereng
ala ala mcm naik keta betul jer kekdah nyer!
Comel kan?


No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini