February 24, 2009

::RESEPI EKSPERIMEN::

Bila dh ujung² nak gaji ni kan... sume serba serbi kena sep!
Sampai masakan pon aku kena wat eksperimen...
En.Nurul aku tu tau laaa aku mmg ske mereka cipta resepi...
ade jer lah dalam kepala aku neh nak masak mende ape jer yg adoo dlm kotak sejuk tuh!
Tapi aku jarang nak show off kt korang kan? hahahhahahha!!!
Sebab aku maluuuuuu... aku tak pandai masak...
takat bagi kenyang anak tekak org umh aku blh laaa...
Kadang² tu kan, en.nurul tenunggg jejauhhhhhhh... peratiiii dendalammmmm... nengok masakan aku...
"ape ajer lah yg isteri aku masak neh!"
Tapi dia jarang komplen... sedap ke tak.. dia telan jerr..
Tu yg wat aku rasa sayanggggg bangat kat dia!
muahhh! muaahh!! laga pipi sket!

Malam tadi, aku dengan rasa penuh kasih dan sayang... Penuh rasa cinta dan kecintaan, masak jer lah ape yg termampu oleh ku dipenghujung bulan ini.. Sampai lah aku terfikir nak wat satu lagi masakan eksperimen..

HAH!! Korang tau ni ape?
erkkkk... eeeuuuwww!
geli lah pulak aku tgk bnd ni dekat²!
kerutu kerutu!

meh ZOOM out sket!
ni lahh.. korang panggil ape?
aku panggil cendawan cina.. sbb cina jer suka mkn...
aku byk dpt bnd alah ni masa raya cina ari tu...
Aku balik ipoh, MIL aku kasik... Ade tokey bagi hamper kat pakcik aku, MIL aku tak pandai masak cendawan ni.. dan dorang pon tak reti makan.. aku pon hamek lerr...
Pastu aku balik tepeng, mak aku kasik lagi... Tokey ikan, bagi hamper kat abah aku, ade gak cendawan ni. Mak aku pon tak reti makan, bagi kat aku yg suke makan... Sekotak kau!! Makan la kau sampai kembung!

Selama ni cendawan tu aku cuma tumis campur dgn sayur² lain. Tapi mlm td, aku mencuba utk menggoreng kan ia!! NyehhhhH!!
Aku potong nipis²... aku gaul dengan telur.. pastu gaul lagi dengan tepung menggoreng... then gorengggggg!!! *bape byk goreng daaa!*
Tadaaaaaaaa!! Dah siap!
hehhehehhehee!! Sedap jugak resepi eksperimen aku!!
Dan Alhamdulillah... Masih ada rezeki utk kami sekeluarga malam tadi.. kenyang jugak kami makan walopon masakan yg simple dimple!
Sayur togey + carrot
Cendawan cina goreng tepung
Ikan gelama masak cili *ikan murah yg blh korang dpt di kedai² beskal berhampiran*

Sekian terima kasih!


No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini