February 6, 2009

::CUTI CYN::

Citer dh berlapok!
Tapi aku ttp nak bercerita.. nk penuhkan N3 blog aku...
Cuti CYN, ketua keluarga AKA En.Nurul aku telah wat keputusan nak balik Ipoh mali talak sombong maaa.
Ekceli, di Ipoh ade kenduri pertunangan sepupu En.Nurul pada 25/1 tu.. dan di Taiping jugak ade kenduri kawen sepupu aku pada tarikh yang sama... Pada aku, balik mana² pon tak kesah.. janji kluar dr kawasan Nibong Tebal tu... Tapi, of kos lah dlm hati jerit² nak balik Tepeng kannn!! *larikkkkk*
Sabtu tu baru we all gerak dr Nibong Tebal ke Ipoh... Mcm biasa, barang penuh bonet. Tapi balik Ipoh kali ni ade beza la sikit aku rasa... Ape yer?? ermmm.. biarlah rahsia... Tapi ape yang pasti, kali ni balik Ipoh, aku tidak lagi rasa boring spt selalu...
Okeh, berbalik pada citer pertunangan. Tiba hari kejadian, pepagi subuh pukul 5.30 pagi kami sefamily telah dikejutkan dengan suara-suara yang mcm kalut2 gitu.. Aku pon bangun terpisat-pisat bijik mata.. tenyeh2.. bagi soalan..

"nape ni?"
"kak fizah dh sakit, nak bersalin.."
"hah!!" trs mata aku menyala...
Kak fizah tu, kakak kepada si gadis genit yang nak bertunang tu... Dia hamil dah cukup bulan n tunggu hari nak bersalin jer.. Kami mmg bagi harapan, itu cuma konstraksi biasa jer. Sebab kak fizah tu mmg nak tengok sgt satu² nyer adik perempuan dia tu bertunang. Sebab malam tu, memang dia pon ligat dok buat hantaran.
Sampai ke siang, kami dh mula sebok² kan diri. Paling kesian my MIL.. mmg dia kalut giler ari tu, mana dengan org nak bertunang, dengan org nk bersalin.. dengan kenduri persiapan kat umh.. huhuuhu.. Memang letih betul aku tgk dia ari tu.. [Jz for information, kazen En.Nurul tu adalah anak yatim piatu.. setelah kehilangan kedua mak n ayah, my MIL n FIL yg bela dorang].
Pagi tu dalam jam 11 buat kenduri doa selamat dan tahlil. Dapat berita, baby Umar Aiman telah selamat dilahirkan ke dunia.. Alhamdulillah... mmg dia tak bagi ibu dia nk tgk aunty dia bertunang. hehheheh... Lebih kurang jam 12.30 rombongan dari pihak lelaki pon sampai.. Bincang² sgale.. aku pon tak bape amik tau dgt ape yg dorang bincangkan... Ape yg pasti, tarikh nak wat kenduri, 4/4!! huhuhu.. itu jer yg aku tau.. Sekian..

*welcome home UMAR AIMAN!!*


*si bertunang bersama barang hantaran*

*anak² ku menikmati limau di dpn pintu sambil memerhati hujan*
*Kakak Nurul (adik En.Nurul ) dan anaknya Airel*
*inilah 'bini' kesayangan En.Nurul*

Utk tidak menghampakan hati ku yang lara.. aku telah meminta jasa baik pakar penangkap gambar di Taiping utk mengeksport kat aku hatta sekeping gambar kejadian di Taiping. dan akhirnya.. dapat jugak lepas mengidam nk tgk org bersanding.

*Selamat Pengantin Baru Sheila & Fuad*

Petang tu, sesambil kami para genit dan pria bergebang dan bersembang. En.Nurul telah mengofer diri nak membelanja kami mkn malam tu.. Wahhhh... Teruja mak taww!!
Maka.. barang-barang lah kami manikmati makan² free... sengihnampakgigi
Sekian...


No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini