December 4, 2008

::KURANG MEMUASKAN::

Ekceli... balikd ari cuti, aku n anak² tak bape sehat... Dina demam + flu + cough.. Adik pon sama.. dan aku cough yang tak kesudahan...
Dina sejak jumaat lepas balik ke sini, demam ajer.. pastu asek tanya
"Opah p mana bu?"
"jom balik opah ibu..."
Adehhhh lahhh... hari² jawapan aku,
"opah p sembahyang jauh... naik kapal terbang.."

Mungkin agak nyer kereta abah yakni Uwan dia sentiasa ade dirumah aku. So, dia mcm muhskil la kot, keta Wan ade.. tapi Wan ngan opah takde.. Agak nyer cenggitu la kot..
Hari Isnin aku balik keje nak amik dorang, pengasuh bitau, badan Dina panas n batuk +selsema.. takmau makan n tak mau minum susu... Tapi pengasuh dh letak coolfever n bagi makan ubat. Malam tu aku bertempik dgn Dina sebab dia nak mandi tgh² malam. Takde la tgh malam sangat. Dalam pukul 8 camtu, aku cuma nak basuh muka n kaki sebab nak salin baju tido. Tapi geram nyer, dia degil nak mandi jugak... Nak basuh rambut lagi tu! Haduhhhh!!!
Selesai satu bab, bab makan ubat plak!
Memang paling tensyen, setiap kali nak bagi makan ubat, mesti kena berperang! Dina tu memang payah makan ubat. Kalo sumbat secara paksa, komfem muntah!

Esok nyer, balik keje pengasuh kata badan Dina panas sangat²! Memang panas pon, "tak larat la ibu.. kakak sakit pale..." Dina ngadu ngan aku..
Pastu aku pujuk dia nak g jumpa doktor.. nak pulak dia... mungkin sebab doktor tu baik... suka sembang² ngan dia.. tu agak nyer dia suka... Sampai kat klinik, doktor check panas dia dah 39c!! Terus lah doktor masuk ubat kot pung****...

Balik tu, Dina dh boleh men basikal... hehehhe.. Adik plak yang amik alih.. badan panas, batuk² n flu.. tp adik tetap menten lasak...

Malam tadi, adik pulak yang demam.. Tp aku sangat² hairan dengan anak bujang aku tuh. Budak² kalo demam, baring jer.. tak pon merengek-rengek nak dimanja. Tp dia, badan panas, tp sakan main.. Kalo dia tak larat sangat, baru dia baring, tp main jugak sambil baring.. main keta mainan dia tu lah...
Kakak plak, kalo demam asek na baring jerr.. pastu diam.. sepatah suara pon payah nak dengar... Dina kalo demam, memang tak nak ngan org lain selain ibu...
Lebih kurang jam 3.30 pagi, adik nangis².. aku pegang dahi dia... Allahhhh!! panas nyerr.. aku cepat² amik kain tuala basah, lap² kan badan dia.. Aku amik suhu adik... Hah kauu!


Aku lap jer kepala n badan adik sampai sejuk sket.. pastu aku bagi adik makan ubat... adik mintak susu... bagi susu, abis sebotol...
Pastu kakak dengar adik bangun, dia pon sama bangun, sebok dok bg soalan kat aku tny adik kenapa... aku suruh dia tido.. Yer lahh.. kul 4 pagi, sape nak layan?
Sambil aku tepuk² adik suh tido balik, alih² aku yg lena dulu.. terkejut sebab 2 beradik tu gaduh berebut mainan! aduhhhhh!! sempat lagi tuhhh!!
Aku naikkan volume suara suh depa tido.. mencicit memasing carik bantal...
Sudah nyer pagi tadi aku kesiangan... 8.15 kauuu!!! aku masuk keje 8.10!! Abisss laaa... tp aku kan pekerja contoh... cheyyyy!!! aku pegi lah keje, walopon aku sampai, jam dah 9.15!! huhuhuuuhu!!!
**Ubat adik**


**ubat kakak**


**ubat ibu**


**now aku sedang lalok, badan lenguh², sakit belakang, sakit kepala!!**

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini